    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: straz miejska
    Date: Fri, 01 Sep 2006 17:56:43 +0200

    bizon wrote:
    > dostalem pismo ze strazy miejskiej ze mam sie stawic 16
    > sierpnia na przesluchanie jako podejrzany w sprawie wykroczenia o ruchu
    > drogowym

    W kwestii formalnej: jako obwiniony.

    > ( chodzi o parkowanie na zakazie). [...] Na pytanie czy maja jakis dowod
    > pani odparla ze kamera w poblizu tego miejsca ma zarejestrowane zdarzenie.
    > I moje pytanie? Jak sie teraz przygotowac do tej sprawy? Czy przyjac dezycje
    > sadu jaka by ona nie byla czy moze jest szansa na umorzenie ?

    Przejdź się przed rozprawą do SM obejrzeć nagranie. Jest duża szansa, że
    widać na nim tablice rejestracyjne, ale twarz sprawcy jest mało wyraźna.
    Jeśli tak, to na rozprawie nie przyznawaj się do winy i żądaj
    wyjaśnienia, jak ustalono tożsamość sprawcy (zapewne nie zaprzątali
    sobie tym głowy i po prostu obwinili właściciela samochodu). Na pytania
    komu użyczałeś wtedy samochód nie odpowiadaj, jako obwiniony masz takie
    prawo. Jeśli jakimś cudem nie udowodnią, że to właśnie ty tam
    zaparkowałeś, zostaniesz uniewinnony.