  • 1. Data: 2005-01-04 07:52:18
    Temat: status prawny decyzji ostatecznej
    Od: luty<h...@o...pl>

    W lipcu 2003 r indywidualną .decyzją ministra finansów ,majacej status
    decyzji ostatecznej zostałam przeniesiona z Izby Celnej w Przemyślu
    (,dokąd zostałam przeniesiona po likwidacji Izby Celnej w Cieszynie)
    do sluzby w Izbie Celnej w Katowicach polozonej blisko miejsca stałego
    zamieszkania.,
    W dniu 3 grudnia br.odebrałam decyzję Dyrektora Izby Celnej w
    Katowicach na podstawie ktorej zostałam przeniesiona do słuzby w
    Urzędzie Celnym w Cieszynie -jednostce organizacyjnej tejże Izby.
    Byłabym tym faktem ogromnie zadowolona ponieważ siedziba UIrzędu
    znajduje się parę kilometrów od mojego domu., ,jednakże problemem
    jest fakt,iż Urząd Celny w Cieszynie został przeznacznony do
    likwidacji ,natomiast w uzadnieniu decyzji stwierdza się,co jest
    bezprecedensowym absurdem ,że przeniesienie zostało podyktowane
    wzrostem zadań stojącym przed Urzędem Celnym co wymaga
    powiększenie obszdy kadrowej.
    W ten sposób zostały potraktowane wszystkie osoby, mające
    ukończone 50 lat oraz 20-30 staż pracy w administracji celnej z dawnej
    Izby Celnej w Cieszynie zostały zatrudnione w Katowicach
    Chcę dodać,że to co się stało nastąpiło wbrew porozumieniu
    zawartemu pomiedzy .MF a FZZSC z dnia 30.09.2003r., w którym to
    pkt 4 stanowi, iż z alokacji powinny być wyłączone osoby po 50 roku
    życia lub stażu pracy 20 lat i więcej,
    Dyrektor w ten sposób pozbył się od dawna niechcianych pracowników,
    a my pozostaniemy bez pracy albo znowu czeka nas pilegrzmka na
    wschodnie rubieże Polski.
    Mam w związku z tym pytanie natury prawnej. Tak jak
    pisałam ,zostałam przeniesiona do Izby Celnej w Katowicach na
    podstawie decyzji MF jak już zaznaczyłam majacej status decyzji
    ostatecznej,
    Czy dyrektor Izby Celnej w związku z likwidacją jednostki( podlega
    wlaściwości miejscowej IC Katowice) może wydać następną decyzję,na
    mocy ktorej znowu zostanę przeniesiona do Izby Cejne na granicy
    wschodniej,skoro Izba Celna w Katowicach nadal istnieje? Czy dyrektor
    IC jest władny w tej konkretnej sytuacji do wydania a właściwie zmiany
    decyzji ostatecznej wydanej przez jednostkę nadrzędną?>
    Czy w myśl art 156 par.3 kpa ,ktory stanowi,że decyzja wydana w
    sprawie,która już raz została zakoncona decyzją ostateczną podlega
    unieważnieniu ,mogę wysąpić do MF o jej unieważnienie ,ponieważ
    ponownie pod względem przedmiotowym i podmiotowym zmienia
    unormowania zawarte w decyzji MF?
    Proszę o pomoc, ponieważ każda nieprawidłowość w tym
    zakresie,będzie moim obronnym argumentem w odwołaniu od decyzji
    Dyrektora.Wiem,że nie udzielacie indywidualnych i bezplatnych
    odpowiedzi na pytania wyslane drogą elektroniczną , ale jest to dla
    mnie wyjatkowa sytuacja, ponieważ bardzo zależy mi na czsie(złożenie
    odwołania od decyzji) Do emerytury pozostał mi tylko rok i chcialabym
    godnie i spokojnie po 35 latach pracy w sluzbie celnej doczekać tego
    momentu.
    Wiem,że trzeba spełnic odpowienie wymogi aby skorzystać z Waszej
    pomocy, ale na terenie Cieszyna nie ma talich poradni, natomiast
    wszyscy prawnicy, z ktorymi sie kontaktowałam nie potrafią
    jednoznacznie zinterpretowac tego kazusu. Ze względu na wiek i stan
    zdrowia,muszę pracować , ale wyjazd na granicę wschodnią po tylu
    latach pracy a sluzbie celnej uważam trywialnie mowiąc -kopnięcie w
    tyłek.

    z wyrazami szacunku
    h...@o...pl

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-06 15:09:28
    Temat: Re: status prawny decyzji ostatecznej
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > zdrowia,muszę pracować , ale wyjazd na granicę wschodnią po tylu
    > latach pracy a sluzbie celnej uważam trywialnie mowiąc -kopnięcie w

    a czy to nie jest sprawa dla WSA? skoro ma pani za sobą dwie instancje /w zw. z
    art 15 kpa postępowanie administracyjne jest dwuinstancyjne/ to przysługuje pani
    skarga do właściwego wojewódzkiego sadu administracyjnego... termin 30 dni.
    moge sie mylic.
    pozdr.