    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaż "second handowa"...
    Date: Sun, 05 Dec 2004 19:30:29 +0100

    DarksidEye wrote:

    > ATSD, to czy zakupienie towaru przez allegro nie stanowi
    > swoistej umowy kupna / sprzedaży?

    Poniekąd. Ale de facto ustnej.

    > Przecież jeśli wygram, to jestem zobowiązany kupić
    > przedmiot, więc jest to jakaś forma umowy wiążącej.
    > Czy w takim przypadku wydruk potwierdzenia wygranej nie
    > będzie stanowił umowy?

    Może ewentualnie sugerować, że Twoje twierdzenie o ustnym zawarciu umowy
    było prawdziwe ;) ale dla urzędasa najlepszy będzie papier z podpisami -
    bo podpisu elektronicznego to może nie zrozumieć ;)

    [ciach]

    > Jestem całkowicie zielony w tych sprawach, jakiego rzędu to kwoty?
    > moje plany nie zakładałyby przekraczania powiedzmy 3 - 5 tys.

    To musisz się dokładniej na podatkach popytać albo poczekać, aż ktoś
    bardziej zorientowany się zgłosi. Ja tylko wiem, że w przypadku pojazdów
    płaci się 2% od wartości (i lepiej jej nie zaniżać, bo się mogą
    zorientować) i _chyba_ dotyczy to także większości mienia ruchomego, ale
    głowy nie dam, bo się nie interesowałem.