  • 1. Data: 2003-03-18 14:29:44
    Temat: sprzedaż płyt cd z mp3
    Od: scream <s...@...pl>

    Witam,

    Czy ktoś kto sprzedaje płyty CD z muzyką w formacie mp3 przez internet
    popełnia przestępstwo i jeśli tak (a myśle, że tak) to z jakiego
    artykułu? Czy ten ktoś może sie wymigać twierdząc, że nie pobiera opłat
    za muzyke w plikach mp3, a pokrywa tylko koszty nośnika?
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2003-03-18 19:23:07
    Temat: Re: sprzedaż płyt cd z mp3
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    Dnia 2003-03-18 15:29, Użytkownik scream napisał:
> [...]
    > artykułu? Czy ten ktoś może sie wymigać twierdząc, że nie pobiera opłat
    > za muzyke w plikach mp3, a pokrywa tylko koszty nośnika?

    a jak sprzedajesz kokaine w opakowaniu szklanym, to czy możesz się
    wymigać mówiąc że sprzedajesz opakowanie, a ten proszek jest przypadkiem ???

    --
    #####################
    Raku

  • 3. Data: 2003-03-18 19:50:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy ktoś kto sprzedaje płyty CD z muzyką w formacie mp3 przez internet
    | popełnia przestępstwo i jeśli tak (a myślę, że tak) to z jakiego
    | artykułu?

    Tak. Karalne jest rozpowszechnianie cudzych utworów a ni ich sprzedaż. Jakby
    rozdawał za darmo, to też by podpadł pod ten sam przepis:

    USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej, podlega karze pozbawienia wolności do lat
    3.
    3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1,
    organizuje lub nią kieruje, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy
    do lat 5.
    4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    | Czy ten ktoś może się wymigać twierdząc, że nie pobiera
    | opłat za muzykę w plikach mp3, a pokrywa tylko koszty nośnika?

    Nie może się wymigać.

  • 4. Data: 2003-03-18 20:12:32
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Raku napisał:
    > a jak sprzedajesz kokaine w opakowaniu szklanym, to czy możesz się
    > wymigać mówiąc że sprzedajesz opakowanie, a ten proszek jest przypadkiem
    > ???

    wg mnie jest to lekko chybiony przykład ;))
    przykładowo z programami jest tak, że (o ile licencja pozwala) możesz je
    nagrać na płyte CD i zarządać sobie np 50 zł za tą płyte, jako koszty
    nośnika :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2003-03-18 21:33:06
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Nie może się wymigać.

    dzięki! :DDDDD

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2003-03-18 22:03:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 18 Mar 2003 15:29:44 +0100, scream <s...@...pl>
    zakodował:

    >artykułu? Czy ten ktoś może sie wymigać twierdząc, że nie pobiera opłat
    >za muzyke w plikach mp3, a pokrywa tylko koszty nośnika?

    Jak ma prawa autorskie do tych utworów to wszystko jest OK.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-03-19 09:19:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś kto sprzedaje płyty CD z muzyką w formacie mp3 przez internet
    > popełnia przestępstwo i jeśli tak (a myśle, że tak) to z jakiego
    > artykułu?

    Czynność polegająca na "sprzedaży płyt CD z muzyką w formacie mp3 przez
    internet" nie jest sama w sobie zakazana.

    Jeśli jednak są to płyty pirackie, czyli wyprodukowane niezgodnie z ustawą o
    prawach autorskich, to oczywiście jest to przestępstwo.

    > Czy ten ktoś może sie wymigać twierdząc, że nie pobiera opłat
    > za muzyke w plikach mp3, a pokrywa tylko koszty nośnika?

    Nie, nie może się tak tłumaczyć.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-03-19 09:21:53
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Tak. Karalne jest rozpowszechnianie cudzych utworów a ni ich sprzedaż.
    Jakby
    > rozdawał za darmo, to też by podpadł pod ten sam przepis:

    Dlaczego twierdzisz, że "karalne jest rozpowszechnianie cudzych utworów"?
    Czyżby wszystkie księgarnie w Polsce działały nieleganie ;>?

    BaLab

  • 9. Data: 2003-03-20 11:36:28
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jeśli jednak są to płyty pirackie, czyli wyprodukowane niezgodnie z ustawą
    > prawach autorskich, to oczywiście jest to przestępstwo.

    ale jeżeli ten kto kupuje MP3 posiada wersję leglaną płyty to chyba może
    sobie zamówiś wykonanie kopii w postaci mp3 ?

    pzdr
    seba