    From: "Aga" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spóldzielnia jako dewelopwer??
    Date: Mon, 16 Jun 2003 22:12:54 +0200

    > co, nie moze tak rozstrzygnac?
    >
    > może ale zapewne statut ma zapis zgodny z art 1 ustawy, który stoji niejako
    > w sprzeczności ze sprzedażą mieszkań bez możliwości bycia członkiem.

    Juz nic z tego nie wiem:) Napisz jesli zle mysle.
    1. Celem spoldz jest jest zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych i innych potrzeb
    członków oraz ich rodzin, przez dostarczanie członkom samodzielnych lokali
    mieszkalnych lub domów jednorodzinnych, a także lokali o innym przeznaczeniu.
    I to jest zawarte w kazdym statucie spoldzielni tak??

    I teraz :
    2. Przedmiotem działalności spółdzielni może być:

    1) budowanie lub nabywanie budynków w celu ustanowienia na rzecz członków
    spółdzielczych lokatorskich praw do znajdujących się w tych budynkach lokali
    mieszkalnych,

    11) [1] budowanie lub nabywanie budynków w celu ustanowienia na rzecz członków
    spółdzielczych własnościowych praw do znajdujących się w tych budynkach lokali
    mieszkalnych lub lokali o innym przeznaczeniu, a także do miejsc postojowych w
    garażach wielostanowiskowych,

    2) [2] budowanie lub nabywanie budynków w celu ustanowienia na rzecz członków
    odrębnej własności znajdujących się w tych budynkach lokali mieszkalnych lub lokali
    o innym przeznaczeniu, a także ułamkowego udziału we współwłasności w garażach
    wielostanowiskowych,

    3) budowanie lub nabywanie domów jednorodzinnych w celu przeniesienia na rzecz
    członków własności tych domów,

    4) udzielanie pomocy członkom w budowie przez nich budynków mieszkalnych lub domów
    jednorodzinnych,

    5) budowanie lub nabywanie budynków w celu wynajmowania lub sprzedaży znajdujących
    się w tych budynkach lokali mieszkalnych lub lokali o innym przeznaczeniu.

    3. Spółdzielnia ma obowiązek zarządzania nieruchomościami stanowiącymi jej mienie lub
    nabyte na podstawie ustawy mienie jej członków.

    4. Statut spółdzielni określa, którą działalność spośród wymienionych w ust. 2 i 3,
    [3] prowadzi spółdzielnia

    I teraz z tych 5 punktow statut spoldz. ma wybrac jeden, tak?
    Moja spoldz. wybrala punkt 5. I teraz czy to oznacza ze jest niezgodnosc pkt. 5 z
    celem dzialalnosci(art 1)??
    Aga