    From: " 666" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek - koszty, czy da sie jakos uniknac?
    Date: Thu, 24 Mar 2005 09:19:53 +0100

    Możecie dokonać darowizny swojej części.
    Na pewno darowizny swojej części mieszkania, być może darowizny swojej części spadku
    (jeżeli już nie za późno).
    Przy scalaniu własności są chyba duże ulgi w opłatach hipotecznych i notarialnych.
    Ale być może bym nie darowywał Waszych części lokalu Mamie - gdy Mama umrze,
    będziecie ryzykować znowu podatkiem
    spadkowym, większym :-o
    Nie lepiej po prostu Mamie użyczyć bezpłatnie dożywotnio Waszych części mieszkania,
    udzielić bezterminowych upoważnień do
    reprezentowania (pełnomocnictw) itp. ?
    Prawo spółdzielcze zmieniło się i już nie ma wymagania co do jednego posiadacza prawa
    do spółdzielczego własnościowego
    lokalu mieszkalnego (czyli ograniczonego prawa rzeczowego) - było jakieś orzeczenie
    SN (?)
    Być może Mama już jest członkiem, skoro był Ojciec - często tak bywa ?
    JaC

    > w grudniu zmarl ojciec, jest nas 2 braci i matka, do podzialu niewiele, mieszkanie
    wlasnosciowe, sprawa spadkowa odbyla
    sie, chcielismy na niej zrzec sie z bratem mieszkania tak aby matka zostla jedyna
    dziedziczaca, i o paranojo okazuje sie,
    ze jak my sie zrzekamy to wtedy musi wejsc ktos z rodziny ojca np jego siostra, zatem
    musielismy przyjac spadek
    > dalszy podzial spadku odbywa sie juz wedlug woli zainteresowanych przed sadem albo
    u notariusza, ten drugi jest
    szybszy, ale suk..... pierwsze pytania jakie zaczol zadawac to o wartosc majatku i
    krzyknol sobie 1500 za formalnosc, sad
    jest duzo wolniejszy niestety i kosztow takiego podzialu nie znamy
    > olalibysmy to ale w spoldzielni powiedzieli ze moze byc tylko jeden najemca (i tu
    wlasnie nie wiem o co chodzi, czy to
    znaczy ze mieszkanie moze miec tylko jednego wlasciciela?)