  • 1. Data: 2003-08-27 21:35:16
    Temat: sąd pracy (przedawnienie)
    Od: "mikuch" <m...@p...onet.pl.nospam@nospam>

    Czy sąd pracy zmieniając kilkukrotnie termin kolejnej rozprawy może
    spowodować przedawnienie?
    Jak długi może być okres miedzy rozprawami (czy istnieje jakiś określony
    okres)?

    z góry dzięki za pomoc :)

    mikuch

  • 2. Data: 2003-08-27 21:43:37
    Temat: Re: sąd pracy (przedawnienie)
    Od: "matsuszita" <m...@t...pl>

    Użytkownik "mikuch" <m...@p...onet.pl.nospam@nospam> napisał w
    wiadomości news:bij88r$29e$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    > spowodować przedawnienie?
    > Jak długi może być okres miedzy rozprawami (czy istnieje jakiś określony

    imho NIE

  • 3. Data: 2003-08-27 21:49:17
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Czy sąd pracy zmieniając kilkukrotnie termin kolejnej rozprawy może
    > spowodować przedawnienie?

    Nie. Bieg przedawnienia przerywa sie przez kazda czynnosc sadowa
    przedsiewzieta w celu dochodzenia roszczenia - art 123 kc w zw z art 300 kp.
    Przedawnienie nie biegnie na nowo do czasu zakonczenia posytepowania przed
    sadem.

    > Jak długi może być okres miedzy rozprawami (czy istnieje jakiś określony
    > okres)?

    W zasadzie istnieja przepisy okreslajace terminy wyznaczenia rozpraw w
    sprawach ze stosunku pracy ale terminy te maja jedynie charakter
    instrukcyjny, co oznacza, ze strona nie ma zadnych instrumentow ochrony w
    przypadku ich przekroczenia. W razie nie dajacych sie uzunac przeszkod (np.
    duza ilosc spraw) sad nie jest zwiazany tymi terminam -art 471 kpc in fine.

    Dan

  • 4. Data: 2003-08-27 23:39:23
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

> [...]
    (np.
    > duza ilosc spraw) sad nie jest zwiazany tymi terminam -art 471 kpc in

    To nie o to chodzi. Tutaj nalezy patrzec z perspektywy prawa
    materialnego.

    Prawo pracy tak jak prawo cywilne (w przeciwienstwie
    do karnego) nie pozwala aby przez opieszalosc sadu przedawnily
    sie roszczenia uprawnionego - i tyle. (w prawie karnym prokurator
    przez wszczecie postepowania dostaje troche wiecej czasu..5lat)

    Poprzez czynnosc uprawnionego bieg terminu przedawnienia przerywa
    sie. Nie biegnie na nowo jezeli postepowanie wszczete w celu
    dochodzenie roszczenia jest w toku (dokladniej w art. 295 KP)

    Pa Pa

    Konrad

  • 5. Data: 2003-08-28 13:11:05
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > fine.

    >To nie o to chodzi. Tutaj nalezy patrzec z perspektywy prawa
    > materialnego.

    A przez jaka perspektywe patrzylem? Fakt, ze odwolalem sie - niezbyt
    trafnie - do unormowania odsylajacego do kc mimo, ze sprawa przedawnnienia
    uregulowana jest w kp (badz co badz , identycznie) ale to tez prawo
    materialne:) Natomiast odpowiedz w zakresie uregulowan z art 471 kpc
    odnosila sie do drugiej czesci pytania Mikuch'a tj. do tego czy sad pracy ma
    okreslone terminy w ktorych powinien rozpoznawac sprawy z zakresy prawa
    pracy. Wiec chyba o to chodzilo rowniez, czyz nie???

    Dan

  • 6. Data: 2003-08-31 23:01:36
    Od: "mikuch" <m...@p...onet.pl.nospam@nospam>

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > okreslone terminy w ktorych powinien rozpoznawac sprawy z zakresy prawa
    > pracy. Wiec chyba o to chodzilo rowniez, czyz nie???

    Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi, bardzo mi pomogliście :)

    mikuch