  • 1. Data: 2004-01-25 18:16:13
    Temat: renta rodzinna komu ... PILNE !!!
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Kurdelebele !!!!!!!!!!!!
    prośba o pomoc .. sam nie wiem jak to załatwić a chciałbym pomóc dziecku.

    Po śmierci matki, od pięciu lat, dziecko (dziewczynka 14 lat) mieszka razem
    z dziadkami.
    Jest na ich utrzymaniu a renta rodzinna przychodząca na adres ojca oddawana
    była dziadkom na utrzymanie wspomnianego dziecka.
    ojciec założył nową rodzinę w zeszłym roku i oznajmił (świnia), że od tego
    roku przestaje oddawać rentę rodzinną dla dziadków i pokrywać koszty
    utrzymania dziecka.

    Czy jest możliwość prawna by ZUS przysyłał rentę rodzinną na adres dziadków
    bez wszczynania procedur o zniesienie praw rodzicielskich.

    pozdrawiam
    fart

    kurdebarak ...... ale pilne !!!!!!!!
    pomożecie ??????????

  • 2. Data: 2004-01-26 06:34:29
    Temat: Re: renta rodzinna komu ... PILNE !!!
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    dziadków
    > bez wszczynania procedur o zniesienie praw rodzicielskich.

    Kurcze pieczone!!!!!!!!
    już wiem :( ..... nikt nie może dziecku pomóc
    pieprzony ojciec będzie zabierał dziecku rentę do momentu gdy sąd nie
    postanowi inaczej,
    czyli nie odbierze praw rodzicielskich .. a na to dziadkowie nie pójdą ....

    fart

  • 3. Data: 2004-01-26 08:57:45
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > postanowi inaczej,
    > czyli nie odbierze praw rodzicielskich .. a na to dziadkowie nie pójdą

    qrwa, szlag mnie trafil !!!
    na co dziecku taki tatus?
    dlaczego ma kosztem wlasnego dziecka utrzymywac nowa rodzine?
    ja bym sie nie wahal i uruchomil procedury
    no, chyba ze dziadkowie sa na tyle zamozni, aby nieruszac g...

    pozdro

  • 4. Data: 2004-01-26 09:02:04
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > ja bym sie nie wahal i uruchomil procedury
    > no, chyba ze dziadkowie sa na tyle zamozni, aby nieruszac g...

    Zapytałem ... o to żeby bez procedury ...... dziadkowie na hasło "sąd"
    uciekają .. gdzie pieprz rośnie ...
    nie zrobię im tego i nie będę przekonywał o ich racji ....
    finansowo chyba dadzą radę ..... jak nie .... pomyślę o pomocy

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2004-01-27 16:28:47
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    fart wrote:

> [...]
    > nie zrobię im tego i nie będę przekonywał o ich racji ....
    > finansowo chyba dadzą radę ..... jak nie .... pomyślę o pomocy

    Moze przekona ich los naszego "znajomego z grupy".

    Dzis maja go sadzic o alimenty na ojca alkoholika.....

    A gdyby adoptowal ktos normalny owa wnuczke...
    mialaby nowego lepszego ojca.

    Ponadro renta nalezy sie DZIECKU, ojciec wystepuje tylko w jego imieniu.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-01-27 17:20:02
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ponadro renta nalezy sie DZIECKU, ojciec wystepuje tylko w jego imieniu.

    absolutnie sie z Toba zgadzam. dostrzegam jednak inny problem:
    dziadkowie sa swiadomi, ze gdy sadownie upomna sie o opieke nad dzieckiem,
    to tatus (na zlosc)moze nagle zapalac wielka miloscia rodzicielska.
    obawiaja sie poprostu, ze moga stracic wnuczke, a ta bedzie na lasce tatusia
    i macochy. dlatego pewnie odpuszczaja sobie rente

    pozdro

  • 7. Data: 2004-01-28 12:57:46
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    xmarcel wrote:

> [...]
    > obawiaja sie poprostu, ze moga stracic wnuczke, a ta bedzie na lasce
    > tatusia i macochy. dlatego pewnie odpuszczaja sobie rente

    No to mysle, ze trzeba sie zastanowic nad ewentualnym
    roszczeniem i jego przedawnieinem. CZy np ie bedziemozna
    wystapisc z roszczeniem o zwrot renty, gdy dziecko bedzie juz
    na tyle "dorosle", by ojciec nie zdazyl... lub my sie nie oplacalo..

    Boguslaw