  • 1. Data: 2002-06-30 20:02:44
    Temat: przeszukanie samochodu
    Od: "Marek-O" <d...@w...pl>

    Witam
    Prosze o podpowiedz czy policjant moze podczas kontroli drogowej przeszukac
    mi bagaznik samochodu, czy wymaga to nakazu rewizji< Czy moze zawsze to
    zrobic czy tylko w okresklonych sytuacjach?

    Pozdrawiam
    Marek o

  • 2. Data: 2002-06-30 21:24:04
    Temat: Re: przeszukanie samochodu
    Od: Marcin Cenkier <m...@p...fm>

    Marek-O wrote:
> [...]
    > mi bagaznik samochodu, czy wymaga to nakazu rewizji< Czy moze zawsze to
    > zrobic czy tylko w okresklonych sytuacjach?

    Do przeszukania policjant ma prawo na lotniskach, dworcach kolejowych
    itp. W przypadku każdego przeszukania można żądać raportu z przeszukania
    - w większości przypadków wystarcza, żeby policjant się przestraszył i
    zaprzestał przeszukania - ponieważ potem będzie musiał dostać pozwolenie
    od prokuratora. A jeśli prokurator stwierdzi, że nie istniała
    konieczność, to policjant będzie miał nieliche problemy.

    --
    Greetings, -- mailto:m...@p...fm --
    Marcin Cenkier "Let's assume that there's only one truth."

  • 3. Data: 2002-06-30 21:26:01
    Od: Marcin Cenkier <m...@p...fm>

  • 4. Data: 2002-07-01 07:52:59
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    > od prokuratora. A jeśli prokurator stwierdzi, że nie istniała
    > konieczność, to policjant będzie miał nieliche problemy.

    Wystarczy powiedziec jak zaczyna ze : "prosze Pana o raport z przeszukania "
    ?
    A jesli on pozniej powie ze nic takiego nikt mu nie zgalaszal ? Kazac mu cos
    podpisac ? Tez dziwne ... :(
    AndY

  • 5. Data: 2002-07-02 20:24:36
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Marek-O" <d...@w...pl> napisał:

    >czy policjant moze podczas kontroli drogowej przeszukac
    >mi bagaznik samochodu, czy wymaga to nakazu rewizji
    Może (w razie uzasadnionego podejrzenia popelnienia popełnienia czynu
    zabronionego pod grozba kary).
    Nie wymaga zadnego nakazu.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2002-07-02 20:24:37
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    Marcin Cenkier <m...@p...fm> napisał:

    >Do przeszukania policjant ma prawo na lotniskach, dworcach kolejowych
    oraz w srodkach transportu ladowego (a tego dotyczylo pytanie)

    >ponieważ potem będzie musiał dostać pozwolenie od prokuratora.
    Podaj podstawe prawna takiego 'przymusu' !
    Przypominam w pytaniu chodziło bagaż(nik).

    >A jeśli prokurator stwierdzi, że nie istniała konieczność,
    1. Musialby stwierdzic, ze nie zachodzilo uzasadnione podejrzenie
    2. Ciekawe na jakiej podstawie jest to mozliwe ;-P

    Artur Golański