    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
    Subject: Re: przesunięcie płotu
    Date: Wed, 11 May 2011 18:26:33 +0200

    Dawid wrote:

    > Nie umiecie czytać?
    > To Kris chce płot, dlatego sąsiad ma wygrane.

    a ty jesteś adwokatem sąsiada prawda? ile ci płaci za wprowadzanie kolegi w
    błąd?

    płot powstał 17 lat temu, jest bardzo prawdopodobne że granica została
    wyznaczona sporo wcześniej, jeśli da się tego dowieść dokumentami lub
    dowodami świadków to sąsiad może się iść wypałować ze swoim pozwem.
    Wystarczy dowieść że 3 lata wcześniej pas ziemi też był częścią tej działki
    a nie działki sąsiada ba wystarczy że kolega dowiedzie w sądzie że od zawsze
    jego rodzina używała tego pasa ziemi i już mamy sprawę o zasiedzenie
    wygraną. Geodeta 17 lat temu mógł w sumei potwierdzić pomiarem zwyczajową
    granicę którą uznawali poprzedi włąciciele ziemi. wtedy też mamy
    zasiedzenie.

    Ponadto powstaje problem odpowiedzialności, czy obecny właściciel ma płacić
    za błędy geodety, obecnego lub poprzedniego, bo jak zarazie nie wiemy który
    geodeta sie pomylił. Całkiem dobrze to obecne tyczenie może być błędne.

    Powiem tak gdyby sąsiad zaprosił kolega na piwo i chciał porozmawiać co
    teraz robimy to by nei było problemu. ale sąsiad leci odrazu z pozwem do
    sądu więc nie ma powodu aby kolega sobie żałował i zachowywał sie jak
    przetrącony pies z ogonem pod sobą.

    Sprawa nei ejst prosta i bez adwokata sie nie obejdzie.

    i sądzę że adwokat bezi ejednak kosztował mniej niż demotnaż 40 m ogrodzenia
    i stawianie nowego. Zresztą potem sąsiad moze wystapić z nastepnym pozwem o
    odszkodowanie za nieprawne zajmowanie jego ziemi przez 17 lat policzy mu
    dzierżawę 60m2x 50 zł z 12 x 17 i co kolega ma płacić 610 000 złotych +
    odsetki?