  • 1. Data: 2002-11-03 23:59:11
    Temat: problem spadkowy
    Od: "Grzegorz_K0" <G...@p...onet.pl>

    Niecałe 2 lata temu zmarł mój ojciec. Nie zostawił testamentu. Na stałe
    mieszkał od około 15 lat w Niemczech. Ojciec
    zawarł drugi związku małżeński i miał jeno dziecko (mnie) z pierwszego
    związku i dwójkę z drugiego związku
    małżeńskiego. Mam dosyć trudny kontakt z drugą żoną ojca i praktycznie
    żadnego z przyrodnim rodzeństwem.
    Prawdopodobnie przysługuje mi zachowek lub spadek. Mam pytanie : jaka
    przysługuje mi część spadku / zachowku i co
    podlega takiemu podziałowi (mieszkanie, akcje ?) oraz jak taką sprawę
    załatwić - od czego zacząć. Dodatkowym
    problemem jest moja nieznajomość języka niemieckiego.

  • 2. Data: 2002-11-04 07:57:29
    Temat: Re: problem spadkowy
    Od: "Lukasz" <L...@n...spam>

    jakie ojciec mial obywatelstwo????/kwestia wlasciwosci prawa//zerkne do PPMu
    jak tam jest to uregulowane/

    to ,ze jestes z pierwszego malzenstwa nie ma znaczenia. przez nasze prawo
    spadkowe traktowany jestes na rowni z dziecmi z drugiego malzenstwa

    Ojciec sporzadzil testament ????

    pozdrawiam Lukasz Cidszewski

  • 3. Data: 2002-11-04 19:07:10
    Od: "Grzegorz_K0" <G...@p...onet.pl>

    Ojciec miał podwójne obywatelstwo polsko-niemieckie (ale nie mam pewności,
    czy tego nie zmienił). Ojciec prawdopodobnie nie sporządził testamentu - tak
    przynajmniej twierdzi jego druga żona.
    Pozdrawiam
    Grzegorz Kiepuszewski

  • 4. Data: 2002-11-04 19:10:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Lukasz" <L...@n...spam> writes:

    > Ojciec sporzadzil testament ????

    Czy przeczytac list, na ktory sie odpowiada, jest naprawde tak trudno?

    MJ

  • 5. Data: 2002-11-04 19:33:35
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>

    > Czy przeczytac list, na ktory sie odpowiada, jest naprawde tak trudno?

    bardzo merytoryczna odpowiedz ;)

    a inna sprawa ,ze przyznaje...przegapilem

  • 6. Data: 2002-11-04 19:37:17
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>

    "Grzegorz_K0" <G...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > czy tego nie zmienił). Ojciec prawdopodobnie nie sporządził testamentu -

    w takim razie pewnie ureguluja to przepisy niemieckie /skoro takie mial
    obywatelstwo/ - niestety tych nie znam ale duze prawdopodobienstwo ,ze
    reguluja podobnie jak nasze

    w kazdym razie:
    wg naszego prawa jestes spadkobierca ustawowym
    dziedziczysz w czesciach rownych z dziecmi i zona

  • 7. Data: 2002-11-04 21:15:26
    Temat: Odp: problem spadkowy
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Lukasz Ciszewski <l...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:1...@a...swietochlowice.dialu
    p.inetia.pl...
    > w kazdym razie:
    > wg naszego prawa jestes spadkobierca ustawowym
    > dziedziczysz w czesciach rownych z dziecmi i zona

    w SO w obrocie zagranicznym możesz się dowiedzieć więcej , sądy w wielu
    przypadkach zwracają się o przepisy danego kraju w określonych sprawach...w
    niektórych sprawach można nawet złożyć wniosek o pomoc w zredagowaniu
    wniosku lub pozwu ,który bedzie skierowany do sądu
    zagranicznego...obowiązują pewne wymogi i wzory,które obowiązuja na innych
    terytoriach...

    Sandra

  • 8. Data: 2002-11-05 00:03:54
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Lukasz Ciszewski napisa_(a):
    > tak
    >
    > w takim razie pewnie ureguluja to przepisy niemieckie /skoro takie mial
    > obywatelstwo/ -

    Jeśli nadal miał obywatelstwo polskie to regulują to przepisy polskie.

    KG