  • 1. Data: 2002-03-05 11:46:09
    Temat: problem prawny z wysokim poziomem wod gruntowych
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Witajcie

    Do kogo mam sie zwrocic w sprawie oczyszczenia rowow melioracyjnych?
    W piwnicy mam wode od lipca 2001.
    Rowy melioracyjne sa zatkane, zarosniete.

    Mieszkam w malym miasteczku - gdzie jest siedziba gminy.

    zyga

    --
    Zygmunt M. Zarzecki
    emalia elektroniczna: zygmunt malpa zarzecki kom

  • 2. Data: 2002-03-05 12:18:39
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Jezeli rowy melioracyjne sa wlasnoscia gminy nalezy sie zwrocic, koniecznie na
    pismie, do urzedu gminy najlepiej do jakiegos wydzialu/referatu zajmujacego sie
    gospodarka wodna i urzadzeniami melioracyjnymi. Sa to najczesciej referaty ds
    ochrony srodowiska i gospodarki wodnej, ale podzial kompetencji i nazewnictwo
    bywa rozne w roznych gminach.
    Sprawa moze sie skomplikowac gdy np. rowy te naleza do sieci rowow
    melioracyjnych drogi innej niz gminna, bo wowczas jej zagospodarowaniem bedzie
    zajmowal sie zarzadca drogi czyli w zaleznosci od kategorii drogi powiat,
    wojewodztwo lub regionalna dyrekcja drog publicznych ( w przypadku drog
    krajowych).
    Zajmuje sie ochrona srodowiska i nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi sie ze
    gdy woda stojaca w piwnicy spowodowala szkody, warto by skierowac te sprawe do
    sadu cywilnego o odszkodowanie.

  • 3. Data: 2002-03-05 15:21:20
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    ze
    > gdy woda stojaca w piwnicy spowodowala szkody, warto by skierowac te

    czy warto?

    zyga

  • 4. Data: 2002-03-06 14:56:49
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    ze
    > gdy woda stojaca w piwnicy spowodowala szkody, warto by skierowac te

    jaki jest koszt takiego postepowania sadowego?
    kto ponosi koszty w przypadku wygrania/przegrania sprawy?
    gdzie mozna sie pozniej odwolac?

    zyga

  • 5. Data: 2002-03-07 07:39:10
    Od: Grzegorz Górecki <g...@z...com.pl>

    Witam

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"

    [....]

    > nazewnictwo

    OIW - gospodarka wodna, to zadanie własne samorządu powiatowego.

    --
    pozdr
    Gregg