  • 1. Data: 2011-02-23 19:31:09
    Temat: prawa spoldzielni mieszkaniowej
    Od: tadek <t...@g...com>

    witajcie,
    czy spoldzielnia mieszkaniowa moze wymagac ode mnie i pozostalych
    mieszkancow poprzez oswiadczenie ile osob i kto mieszka w mieszkaniu?

    tresc zapytania:

    zarzad s.m. "XYZ" uprzejmie prosi mieszkancow o wypelnienie nizej
    okreslonego tekstu oswiadczenia i zwrot do Administracji Spoldzielni w
    terminie do 25.02.2010.

    Oswiadczam, ze w lokalu....w budynku przy
    ulicy........................zamieszkuja nastepujace osoby:

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

    Powyzsze dane sa zgodne z stanem faktycznym, co potwierdzam
    wlasnrecznym podpisem majac swiadomosc, ze za skladanie falszywych
    oswiadczen grozi odpowiezialnosc karna (kodeks karny art 233§1),
    zobowiazujac sie nadto do niezwlocznego powiadomienia Administracji
    spoldzielni o jakiejkolwiek zmianie liczby osob zmieszkujacych w moim
    lokalu mieszkalnym.

    A na koncu: w przypadku nie dostarczenia w wyznaczonym terminie
    wypelnionego oswiadczenia, Spoldzielnia naliczac bedzie oplaty od osob
    na podstawie posiadanych informacji.

  • 2. Data: 2011-02-23 19:45:43
    Temat: Re: prawa spoldzielni mieszkaniowej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/23/2011 1:31 PM, tadek wrote:
> [...]
    >

    > A na koncu: w przypadku nie dostarczenia w wyznaczonym terminie
    > wypelnionego oswiadczenia, Spoldzielnia naliczac bedzie oplaty od osob

    Ile tak, kto nie.
    chodzi o to, ze pewne składniki czynszu zależą od ilości osób
    zamieszkujących.
    jak nie podacie beda naliczac na podstawie ich własnej wiedzy.
    nic wiecej nie mogą

  • 3. Data: 2011-02-23 20:57:10
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 23 Lut, 20:45, witek wrote:
> [...]

    Mnie też ciekawi ten problem - czy spółdzielnia ma prawo żądać danych
    osobowych osób zamieszkujących w moim mieszkaniu własnościowym?

    Podobny druk oświadczenia znajduje się na stronie mojej spółdzielni.

    Czy spółdzielnia ma prawo powoływać się na art. przewidziany do
    stosowania w wymiarze sprawiedliwości?
    http://www.edukacjaprawnicza.pl/index.php?mod=m_aktu
    alnosci&cid=43&id=470

> [...]
    > zamieszkujących.
    > jak nie podacie beda naliczac na podstawie ich własnej wiedzy.

    Ja ten problem rozwiązałam w ten sposób, że zwiększyłam kwotę przelewu
    o naliczenia czynszu zależne od liczby osób, a w opisie zaznaczyłam
    ile osób więcej zamieszkuje u mnie w danym miesiącu.
    Uważam, że w ten sposób wypełniłam mój obowiązek w stosunku do
    spółdzielni, jak i moich sąsiadów.
    Ale ciekawa jestem, jak to wygląda pod względem prawnym.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 4. Data: 2011-02-23 21:05:11
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Od mieszkańców (spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu) jak najbardziej.
    Masz przydział lokalu spółdzielczego na te i te konkretne osoby wymienione z imienia
    i nazwiska oraz stopnia pokrewieństwa i tyle
    Twojego.

    -----

  • 5. Data: 2011-02-24 06:38:47
    Od: tadek <t...@g...com>

    On 23 Lut, 22:05, ąćęłńóśźż <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Twojego.
    >
    > -----

    poprzez oswiadczenie ile osob i kto mieszka w

    A co jesli mieszkanie nie jest juz spoldzielcze wlasnosciowe?zmiana
    formy wlasnosci nastapila w listopadzie 2010.wszystko potwierdzone
    jest aktem notarialnym.w chwili obecnej mieszkanie jest wlasnosciowe.

  • 6. Data: 2011-02-24 07:46:03
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Stosunki pomiędzy członkami (he, he) reguluje statut spółdzielni.
    Natomiast generalnie pewne normy budowlane jak i ustawa o utrzymaniu porządku
    i czystości w gminach oraz wydane na jej podstawie akty prawa miejscowego
    (zwykle gminne "Regulaminy") określają pewne wielkości (dotyczące m.in.
    usuwania nieczystości stałych) od "liczby mieszkańców".
    Więc podstawę prawną do deklaracji przez właściciela lokalu liczby
    mieszkańców spółdzielnia ma.

    -----

  • 7. Data: 2011-02-25 00:28:55
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-24 07:38, tadek pisze:
> [...]
    > formy wlasnosci nastapila w listopadzie 2010.wszystko potwierdzone
    > jest aktem notarialnym.w chwili obecnej mieszkanie jest wlasnosciowe.

    Ile juz wybuliłeś na ten rok podatku za użytkowanie wieczyste i bodajże
    gruntowego?
    Mocno dokopali tym co wzięli mieszkania na całkowitą własność.

    --
    animka

  • 8. Data: 2011-02-25 19:04:59
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Animko!
    Do szkoły, są tzw. uniwersytety trzeciego wieku...

    -----