  • Data: 2006-02-17 23:09:58
    Temat: Re: pracodawca odbiera zasiłek chorobowy
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Te pieniądze są pobierane z zasadniczej, a nie z premii.
    > Tak się składa ,ze po potrąceniu tych pieniędzy , kwota wypłaty jest
    > bliska kwocie
    > zasiłku.
    Ale może to jest wszystko ok ?
    Idziesz (twój mąż) na chorobowe= nie pracujesz=nie dostajesz za ten szas
    zasadniczej.
    Ale może być taki sposób naliczania płac, że dostajesz w jednym miesiącu
    pełną zasadniczą i wynagrodzenie za czas choroby a w następnym miesiącu
    dostajesz już mniej na zasadniczej ze poprzedni okres nieprzepracowany.
    Wynagorzenie za czas choroby to średnia z 12 miesięcy i przeważnie 80%. Ale
    w czasie choroby nie dostajesz normalnego wynagrodzenia tylko tą średnią.
    Możesz też mieć zabraną premię - jakiś procent lub całą. No i może to mieć
    miejsce w miesiącu choroby lub w następnym.
    Jezeli nie masz pewności co i jak to może trzeba po prostu zapytać w
    księgowości tej firmy jak to jest naliczane.
    A jeżeli masz pewność to zostaje PIP. Zusowi nie ma co głowy zawracać bo to
    nie ich pieniądze - pierwsze 33 dni płaci zakład a zus ma daleko w poważaniu
    co i jak wtedy jest wypłacane. Jeżeli by to był już 34 dzień w roku
    chorobowego to wtedy zus bardzo chętnie skontroluje bo wtedy już idzie z ich
    pieniędzy.

    > ok Jakoś poradzimy sobie bez tych pieniędzy, ale to nie tylko my!!!!!!!
    > Tysiące ludzi mają ten problem.Zrobię coś z tym bo nie mogę się pogodzić,
    > że
    > człowiek ,który ma zapewniony byt dla kilku pokoleń , tak traktuje
    > ludzi,którzy
    > wypracowali mu to własnymi rękami i to za tak marne pieniądze i jeszcze
    > potrafi
    > bezprawnie część tych "groszy" zabrać.Ludzie godzą się na to bo boją się
    > że
    > utracą pracę bo mają dzieci do wyżywienia.

    Ale naprawdę trudno mi uwierzyć, że zakład z 1000 ludzi w ten sposób
    oszukuje.

    --
    PawełJ