    From: Kamil <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: oświetlenie uliczne
    Date: Thu, 31 Mar 2011 10:54:05 +0200

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 01:31:07 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

    > wczoraj na sesji rady miejskiej przepadł wniosek o wykonanie
    > oświetlenia ulicznego w mojej wsi...:-(
    > gmina rozłożyła ręce, zrzucając winę na brak słupów energetycznych

    że co proszę?
    A dlaczego na ZE a nie np. na TP S.A.?

    > widzę dwie możliwości: albo zrobienie nowej linii od trafostacji ze
    > słupami tylko do oświetlenia

    I to jest logiczne i normalne.

    > (jakieś 500 m i max 10 słupów)

    Pozostaw to lepiej projektantowi który w projekcie wykona odpowiednie
    obliczenia, zrobi go zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami,
    odpowiednim natężeniu tego oświetlenia itp.

    > lub przebudowa linii zasilającej domy (teraz idzie na wskroś przez
    > pola i las)

    Hehehe, jeżeli ZE ma zgody na zajęcie terenu pod tymi swoimi słupami z
    linii napowietrznej (lub na trasie linii kablowej) to niczego nie będą
    przebudowywać.

    > a gmina tylko podpina lampy...

    Oczywiście, ale za odpowiednim wynagrodzeniem :)
    Słup jest ich własnością? To czy to gmina czy cokolwiek innego by umieścić
    na nim jakiekolwiek urządzenia musi mieć zgodę.