  • 1. Data: 2005-01-13 16:32:40
    Temat: opłata za wystawienie faktury ???
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    Czy świadczący usługę może wymagać dodatkowej
    opłaty (zł) za wystawienie i dostarczenie świadczeniobiorcy
    usługi ? Lub wystawić f-rę za darmo ale z wymogiem
    odebrania jej osobiście przez odbiorcę usługi?

    --
    Urko
    GG 1521634

  • 2. Data: 2005-01-13 17:36:49
    Temat: Re: opłata za wystawienie faktury ???
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy świadczący usługę może wymagać dodatkowej
    > opłaty (zł) za wystawienie i dostarczenie świadczeniobiorcy
    > usługi ?

    nie moze, ma obowiazek wydac. Ale za przesylke moze.

    Lub wystawić f-rę za darmo ale z wymogiem
    > odebrania jej osobiście przez odbiorcę usługi?

    tak, trudno by na swoj koszt wysylal fakture.
    Wyobraz sobie powiedzmy 200 klientow.

    P.

  • 3. Data: 2005-01-13 19:27:27
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > nie moze, ma obowiazek wydac. Ale za przesylke moze.
    >

    > Lub wystawić f-rę za darmo ale z wymogiem
    >
    > tak, trudno by na swoj koszt wysylal fakture.
    > Wyobraz sobie powiedzmy 200 klientow.

    albo 10 mln klientów jak w np tpsa .....
    dla mnie to małe cwaniactwo ...
    5 zł za przesyłkę...
    --
    Urko
    GG 1521634

  • 4. Data: 2005-01-13 19:49:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ > Lub wystawić f-rę za darmo ale z wymogiem
    >+ > odebrania jej osobiście przez odbiorcę usługi?
    >+
    >+ tak, trudno by na swoj koszt wysylal fakture.

    Oczywiście.
    Ale ja się z "wymogiem" pogodzić nie mogę: skąd niby *wymóg*
    odbierania faktury ??
    Chce to niech sobie przyjdzie :>
    Ale powodu do ZMUSZNIA nie widzę !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-13 20:25:55
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

> [...]
    > [...]
    >
    > Oczywiście.
    > Ale ja się z "wymogiem" pogodzić nie mogę: skąd niby *wymóg*

    będziesz zbierał f-ry za dostępn do internetu?
    stąd wymóg
    ja chcę i jakoś dziwnie sie poczułęm poinformowany ze
    albo 5 zł za przesyłkę albo wycieczka do biura firmy

    --
    Urko
    GG 1521634

  • 6. Data: 2005-01-14 09:56:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > będziesz zbierał f-ry za dostępn do internetu?
    > stąd wymóg
    > ja chcę i jakoś dziwnie sie poczułęm poinformowany ze
    > albo 5 zł za przesyłkę albo wycieczka do biura firmy

    zrozum ich troche, po pierwsze nie wysla zwyklym liste, tylko poleconym
    po drugie dolicz sobioe wydruk i w ogole czas zmarnowany na pojscie na
    poczte.

    P.

  • 7. Data: 2005-01-14 12:54:47
    Od: "Don_Tabasco" <d...@g...pl>

    a ta opłata to pewnie równa podatkowi VAT
    :)

  • 8. Data: 2005-01-15 00:23:13
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Urko <a...@n...pl> wrote:

    > będziesz zbierał f-ry za dostępn do internetu?
    > stąd wymóg
    > ja chcę i jakoś dziwnie sie poczułęm poinformowany ze
    > albo 5 zł za przesyłkę albo wycieczka do biura firmy

    Nie zrozumiałeś Gotfryda. Sprzedawca nie wymaga od Ciebie przyjścia
    po fakturę - to Tobie zależy na jej odebraniu. Sprzedawca ma tylko
    obowiązek ją wystawić. I wystawia. A Ty chcesz ją mieć. To bierzesz.

    5 zł to nie tak dużo - polecony za 3,50 zł, koperta, kartka, tusz/toner,
    praca pracownika związana ze złożeniem i zakopertowaniem faktury oraz
    zaniesieniem koperty na pocztę, wypełnieniem książki nadawczej i
    potwierdzenia przelewu, odstanie pół godziny w kolejce, naklejanie
    znaczków (chyba że frankownica - ale to kosztuje), czekanie na fakturkę
    za znaczki... 5 zł to bardzo rozsądna opłata. Niewielka, rzekłbym.

    Sprzedawca mógłby Ci w sumie wysłać skan lub PDFa mailem...

    P.

  • 9. Data: 2005-01-15 15:28:26
    Od: poreba <d...@p...com>

    Paszczak <s...@h...pl> niebacznie popelnil

    > 5 zł to nie tak dużo - polecony za 3,50 zł, koperta,
    ...jak na razie koszty wysyłki...
    > kartka, tusz/toner,
    ...a to już koszty _wystawienia_ faktury, narzucone ustawowo
    i wkalkulowane w koszty działalności -> w cenę usługi/towaru

> [...]
    > naklejanie znaczków (chyba że frankownica - ale to kosztuje),
    > czekanie na fakturkę za znaczki... 5 zł to bardzo rozsądna opłata.

    Oczekuję od Ciebie niewielkiej opłaty - 10zł, za gotowość do
    świadczenia dla Ciebie usług-doradczych na przyklad.
    Przecież siedzę tu i czekam, że może przyjedziesz te 300km...
    a mój czas, a zużycie krzesła, a prund, a czynsz itd.

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2005-01-15 17:08:28
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 15 Jan 2005 00:23:13 +0000 (UTC), Paszczak <s...@h...pl>
    wrote:

> [...]
    >praca pracownika związana ze złożeniem i zakopertowaniem faktury oraz
    >zaniesieniem koperty na pocztę, wypełnieniem książki nadawczej i
    jakiego przelewu?

    >odstanie pół godziny w kolejce, naklejanie
    >znaczków (chyba że frankownica - ale to kosztuje), czekanie na fakturkę
    >za znaczki...
    oddanie znaczkow na frankownice nic nie kosztuje. I oby nie kosztowalo
    :)

    WAM
    --
    Wygraj weekend w Rewalu!
    Przyjdź na nasze stoisko na targach turystycznych!