  • 1. Data: 2007-08-14 17:34:53
    Temat: okres wypowiedzenia w umowie
    Od: <p...@g...pl>

    czy w umowie zapis,że np. strony mogą wypowiedzieć umowę w takim i takim
    terminie jest zbędny, czy wystarczy tylko napisać, że w sprawach
    nieuregulowanych w umowie maja zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, czy
    może jednak uszczegółowić sobie to w umowie, z góry dziękuję

  • 2. Data: 2007-08-14 18:59:01
    Temat: Re: okres wypowiedzenia w umowie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9sp3t$1pk$1@inews.gazeta.pl p...@g...pl

> [...]
    > nieuregulowanych w umowie maja zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego,
    > czy może jednak uszczegółowić sobie to w umowie, z góry dziękuję
    W zakresie umów o pracę to właściwym aktem jest zasadniczop KP, a nie KC.
    KP jasno reguluje zdecydowaną większość procedur związanych z możliwościami
    wypowiedzenia umów o pracę i takie zapisy są wówczas zbędne.
    Wyjątkiem jest np. umowa o pracę na czas okreslony dłuższy niż 6 m-cy.
    Po szczegóły odsyłam do KP.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-08-14 19:04:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9su1m$pfa$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    Dodam - zasugerowałem się określeniem "wypowiedzenie" i skojarzyłem pytanie
    z umową o pracę (takie zboczenie). Jeśli chodzi o umowę cywilno-prawną, to
    moje wywody nie mają zastosowania.
    Wówczas IMO lepiej co się tylko da (zgodnie z prawem) przewidzieć i zawrzeć
    w umowie.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-08-14 19:09:10
    Od: "a a" <p...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

> [...]
    > wypowiedzenia umów o pracę i takie zapisy są wówczas zbędne.
    > Wyjątkiem jest np. umowa o pracę na czas okreslony dłuższy niż 6 m-cy.

    muszę doprecyzować chodzi mi o umowę dotyczacą świadczenia jakiejś usługi, ale
    dziękuję

  • 5. Data: 2007-08-14 19:15:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9sukl$nts$1@inews.gazeta.pl a a

    > muszę doprecyzować chodzi mi o umowę dotyczacą świadczenia jakiejś
    > usługi, ale dziękuję
    Tak się po chwili zreflektowałem, stąd dopisek.
    Niestety w tej materii nie moge się z braku dostatecznej wiedzy wypowiadać.
    Ale pewnie się ktoś kompetentny odezwie.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-08-14 20:12:34
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Nejlepiej jasno okreslic termin. W Twoim przypadku nie bedzie wiadomo
    czy przyjety termin przez stronę byl niezbędny (dla obu stron). np 7
    dni liczone od.... Zalecem także wskazania ze ma byc przedstawoine
    drugiej steronie na pismie pod rygorem niewaznosci. Zakonczenie umowy
    bedzie mozna jasno okreslic, dzieki czemu bedzie jasan sytuacja.
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-08-14 20:15:42
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Ps. nie muszisz umieszczac takiego zapisu