  • 1. Data: 2006-04-20 07:38:46
    Temat: okres wypowiedzenia umowy o prace
    Od: "Mirek" <m...@g...pl>

    Pracowałem u jednego pracodawcy 8 lat. Później przerwa (pracowałem około 1,5
    roku w innej firmie).
    Teraz znowu u tego pierwszego pracodawcy.
    3 Maja minie trzeci rok jak tu pracuje. Jeśli teraz (w kwietniu) złożę
    wypowiedzenie to jest brany pod uwagę ostatni czas pracy i okres
    wypowiedzenia bedzie wynosil 1 miesiąc, czy też liczy się cały zsumowany
    czas pracy (czyli 8 lat + prawie 3 obecne lata)??
    mirek

  • 2. Data: 2006-04-20 07:56:04
    Temat: Re: okres wypowiedzenia umowy o prace
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Mirek* wypowiedziała te
    słowa:

> [...]
    > wypowiedzenia bedzie wynosil 1 miesiąc, czy też liczy się cały
    > zsumowany czas pracy (czyli 8 lat + prawie 3 obecne lata)??

    Zmiana pracodawcy na te 1,5 roku nastąpiła "zwyczajnie", tj. rozwiązanie
    u pierwotnego, nowa umowa, znów rozwiązanie i znów nowa umowa? Czy też
    było to przejście w trybie art. 23(1) kp?
    W pierwszym przypadku każdy z okresów liczy się samodzielnie, jeśli
    natomiast miało miejsce przejęcie zakładu pracy (oraz zwrot) to okresy
    te oczywiście się sumuje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 3. Data: 2006-04-20 08:03:56
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Olgierd napisał(a):
> [...]
    > W pierwszym przypadku każdy z okresów liczy się samodzielnie, jeśli
    > natomiast miało miejsce przejęcie zakładu pracy (oraz zwrot) to okresy

    A według mnie "oczywiście" w obu powyższych przypadkach okresy się
    sumuje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2006-04-20 08:47:54
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    bez względu na to, czy okresy zatrudnienia u aktualnego pracy należy
    zsumować (tak, sumuje się), czy byłoby ważne tylko ostatnie
    zatrudnienie, to i tak obowiązuje Cię 3-miesięczne wypowiedzenie, bo
    liczy się okres zatrudnienia do rozwiązania umowy o pracę, a nie do
    chwili złożenia wypowiedzenia.

    wa

  • 5. Data: 2006-04-20 12:20:24
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Liwiusz* wypowiedziała te
    słowa:

    > A według mnie "oczywiście" w obu powyższych przypadkach okresy się
    > sumuje.

    Art. 36 par. 1(1) kp - Twoja koncepcja szłaby jeszcze dalej w
    odstępstwie od zasady.