    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odwołanie sie od decyzji sadu pracy
    Date: Tue, 3 Feb 2004 12:06:34 +0100

    Użytkownik "Hallucinogen" <B...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:bvndok$qa1$1@news.onet.pl...
    > Hej!~
    > Przegrałem sprawę w sadzie pracy. Nie było żadnego przesłuchania. Sąd
    > pokierował się spóźnieniem co do złożenia pozwu z mojej strony.

    Powoli. Co sąd postanowił. czy pozew został zwrócony, odrzucony, czy tez
    oddalono powództwo? Stawiam, ze to trzecie.

    > W okresie w
    > którym przysługiwał mi na odwołanie sie od wypowiedzenia art 30 par 1 pkt
    2
    > tj 7 dni mogłem zostać przeniesiony na własną prośbę z firmy pozwanej Xdo
    > firmy Y na tych samych warunkach co sobie na własną rękę załatwiłem o czym
    > wiedzieli świadkowie dlatego tez odstąpiłem od odwołania sie od
    > wypowiedzenia.

    Aha, czyli w owym siedmiodniowym terminie nie złozyłeś odwołania. To głupio
    zrobiłes, bo gdyby udało się podjąc pracę u drugiego pracodawcy zawsze
    mogłes cofnąć pozew... A gdyby Sąd cie przywrócił mógłbyś w zasadzie sobie
    wybrać u kogo chcesz pracowac.

    > Pod koniec okresu wypowiedzenia dowiedziałem się ze nie będę
    > mógł podjąć pracy w firmie Y ze względu na brak takiej potrzeby. O fakcie
    > tym strona pozwana nic nie wiedziała i sad uznał to za mój wymysł.

    Prawidłowo. Miałeś coś na piśmie? Nie? No to niestety, czego nie ma w aktach
    to nie istnieje. Składałeś wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia
    odwołania? Nie? To siadaj i płacz.

    > Jak się
    > odwołać od decyzji sadu gdzie bez jakiegokolwiek przesłuchania został
    > oddalony pozew na podstawie jak uważam uzasadnionego spóźnienia.

    A przepraszam czym uzasadnionego spóźnienia. Który fragment zdania "w
    terminie 7 dni od otrzymania pisma" jest niezrozumiały? Co do
    "uzasadsnionych spóźnień" odsyłam do art 265 kp

    Art. 265. § 1. Jeżeli pracownik nie dokonał - bez swojej winy - w terminie
    czynności, o których mowa w art. 97 § 21 i w art. 264, sąd pracy na jego
    wniosek postanowi przywrócenie uchybionego terminu.
    § 2. Wniosek o przywrócenie terminu wnosi się do sądu pracy w ciągu 7 dni
    od dnia ustania przyczyny uchybienia terminu. We wniosku należy
    uprawdopodobnić okoliczności uzasadniające przywrócenie terminu.

    Potrafisz wykazać, że uchybiłeś terminowi "bez swojej winy"? Wątpię. No
    chyba, że to twój były pracodawca skierował cię do niedoszłego nowego
    pracodawcy i coś ci obiecywał... ale watpię by ktoś na to poszedł. Niestety,
    nawet w sądzie pracy obowiązują pewne przepisy, i nie jest tak, że Sąd Pracy
    zawsze orzeka na korzyść pracownika.

    > Tylko nie
    > mówcie ze nic nie da się zrobić.

    Nic się nie da zrobić.