  • Data: 2008-03-15 17:58:48
    Temat: Re: odwołanie od mandatu w sądzie grodzkim
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    s...@a...pl napisał(a):

    > Hmm, mandat otrzymany, złożony wniosek o uchelenie w powod
    > "niewłaściwego pouczenia przez policjanta o skutkach przyjecia mandatu"
    > (dowodem było nagranie). Sąd uchylił madat mówiąc przy tym, że nawet
    > gdyby pouczenie było prawidłowe, to mandat nie należał się ukaranej
    > (policja ukarała mandatem właściciela gospodarstwa za brak opieki na
    > psem, a nie opiekuna psa; właściciel gospodarstwa nie mieszka w nim).
    >
    > Więc albo sąd rozpatrzył to "po ludzku" niezgodnie z prawem, albo nie
    > masz racji.

    Mam rację, bo art. 101kpw jest jasny: "Prawomocny mandat karny
    podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę nałożono za czyn niebędący czynem
    zabronionym jako wykroczenie"

    Z tego nie wynika, aby mandat podlegał uchyleniu z powodu braku
    pouczenia.

    Być może sąd wziął pod uwagę inne względy, wszak nawet morderca może
    niekiedy w świetle prawa uniknąć kary :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz