    From: "Przemek M" <...@...a>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [odszkodowanie] co i jak
    Date: Wed, 24 Oct 2007 09:03:39 +0200

    Użytkownik "Michal K. " <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:14e7.000000cf.471d1c98@newsgate.onet.pl...
    > Witam,

    > Pytanie jak i co odzyskac z odszkodowania? Mam troche paragonow, z lat
    > 2004-
    > 2007 za poszczegolne czesci, ale nie wszystkie. Nie zawsze na paragonie
    > jest
    > dokladnie napisane co to za czesc, czasami pisze "czesci rowerowe". Ja
    > wiem co
    > to bylo, ale czy agent mi uwierzy? Akurat rower byl zlozony na drogim
    > osprzecie, koszty szacuje na ok. 3 tysiace i nie chcialbym byc zbyty 50
    > zlotowym zadatkiem. Nie mam zamiaru naciagac, ale odzyskac tyle, ile to
> [...]

    Osobiscie udał bym sie do dobrego serwisu rowerowego na "obdukcje" roweru i
    wystwienia poswiadczenia o zniszczeniach i kosztach jakie trzeba poniesc na
    naprawe/wymiane.
    Dobre serwisy rowerowe bez problemu sa w stanie ocenic tez czy rama stracila
    swoja geometrie, wyszukac mikropekniecia ramy itp. Wiele aluminiowych
    elementow nie powinno sie naprawiac - zasada jest taka ze alu raczej sie nie
    gnie a peka. Jazda na prostowanej ramie lub widelcu moze miec ogromny wplyw
    na trwalosc elementu.

    Spotkalem sie z troszke inna sytuacja - skradziono rower. Złapano sprawce po
    jakim czasie rower juz dawno w czesciach "rozszedl sie po swiecie".
    Pokrzywdzony uzyskał na pismie poswiadczenie z serwisu ktory skladal i
    serwisowal rower (byl to rower skladany) jaka byla wartosc roweru - sprawca
    po sprawie musial oddac cala podana kwote choc zekomo byla ostro
    podciagnieta w gore na korzyc wlasciciela.