  • 1. Data: 2003-02-11 21:27:05
    Temat: nieuczciwa konkurencja - prosze o pomoc
    Od: "ipartners" <k...@t...pl>

    szukam osob ktore zajmowaly sie problemem pracownikow ktorzy wyniesli baze
    danych i przeszli z nia do konkurencyjnej firmy swiadczacej uslugi w tej
    samej branzy .Przejmuja nam klientow szukam porady .

  • 2. Data: 2003-02-12 08:06:27
    Temat: Re: nieuczciwa konkurencja - prosze o pomoc
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ipartners" <k...@t...pl> napisał w wiadomości:
    > szukam osob ktore zajmowaly sie problemem pracownikow ktorzy wyniesli baze
    > danych i przeszli z nia do konkurencyjnej firmy swiadczacej uslugi w tej
    > samej branzy .Przejmuja nam klientow szukam porady .

    To co opisujesz jest czynem nieuczciwej konkurencji opisanym w ustawie a
    dokładniej to w Art.11 ( o ile nie odczytałem błędnie to jest to Dz.U. z
    1993r. Nr 47, poz. 211 - sejmowa baza ustaw nie działa i nie moge sprawdzić
    tego numeru). Problemem może być udowodnienie że były pracownik ujawnił bazę
    klientów, na Tobie spoczywa ciężar udowodnienia winy co nie jest łatwe.
    Musisz mieć dowód że konkurencyjna firma posługuje się Twoją bazą danych
    klientów, pamietaj że dane firm nie są chronione prawem o ochronie danych
    osobowych i łatwo je pozyskać np z PKT lub Panoramy Firm.

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 3. Data: 2003-02-12 08:26:27
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > szukam osob ktore zajmowaly sie problemem pracownikow ktorzy wyniesli baze
    > danych i przeszli z nia do konkurencyjnej firmy swiadczacej uslugi w tej
    > samej branzy .Przejmuja nam klientow szukam porady .

    niestety, czeste praktyki w naszym kraju.
    proponuje przede wszysktim walczyc o klientow wlasnych,
    wystosowac oferty specjalne, promocje, itp.

    w drugiej kolejnosci mozna sprawe kierowac na droge sadowa
    aby dochodzic odszkodowania.
    pamietac jednak nalezy, ze nawet wygrana sprawa nie zwroci klientow!!!
    wiec szybka reakcja majaca na celu utrzymanie obecnych klientow
    jest w tej chwili najwazniejsza.

  • 4. Data: 2003-02-12 08:27:52
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    swoja droga dziwi mnie fakt, iz tak duza i preznie dzialajaca firma nie
    zabezpieczyla sie wlasciwie na taka ewentualnosc :)

  • 5. Data: 2003-02-12 12:28:14
    Od: "romek" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > swoja droga dziwi mnie fakt, iz tak duza i preznie dzialajaca firma nie
    > zabezpieczyla sie wlasciwie na taka ewentualnosc :)

    A ja sie zastanawiam czy to nie prowokacja.....
    czy firma X potrzebuje pytac o takie sprawy prawników na liscie
    dyskusyjnej, czy doza firma ujawnia ze ktos jej ukradl baze....
    jak tak robi firma X, to ja sie nie dziwie ze jej wyniesli bazde danych,
    dobrzez e prezesa tez nie wyniesli..

    Pozdrawiam
    Romek

  • 6. Data: 2003-02-12 19:11:49
    Od: "jurasso" <k...@t...pl>

    oj sorry ale się porobiło
    nie wrzucałem szczegółów bo jestem bardzo sceptyczny wobec newsow.

    wyjaśnienia :

    nie , nie dotyczy to firmy Internet Partner myślę ze podejrzenie wiąże się z
    opisem "ipartners" przypadek (zresztą również interesujący sa dwie firmy ta
    duża "Ipartners" i mała "Ipartner") czy to tez narusza ustawę o nieuczciwej
    konkurencji ?

    Jeśli interesuje was dyskusja merytoryczna to dodatkowe szczegóły do
    przemyślenia :

    1.bazę wyniósł naczelny informatyk jako swój wkład w nowo powstałą firmę
    dostarczającą Internet na tym samym terenie
    2.na podstawie bazy skonstruowano konkurencyjna ofertę z ta różnicą ze koszt
    instalacji 1 zł !!!!! trudno o wyższy skoro wiadomo ze firma potrzebuje i
    nie trzeba jej namawiać
    "sprzedaż towarów lub usług poniżej kosztów ich wytwarzania lub świadczenia
    albo ich odsprzedaż poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych
    przedsiębiorców,"2. Czynem nieuczciwej konkurencji jest także nakłanianie
    klientów przedsiębiorcy lub innych osób do rozwiązania z nim umowy albo
    niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, w celu przysporzenia
    korzyści sobie lub osobom trzecim albo szkodzenia przedsiębiorcy
    3. Koszt miesięczny jest 15 % niższy od dotychczasowego czyli tego od nas
    4. pozostali klienci ( nie pochodzący z naszej bazy )tej nowej firmy plącą
    wysoki koszt instalacyjny i wyższe opłaty miesięcznie

    i moje pytanie :

    Dysponuje emialemi informatyka z właścicielem nowej firmy z czasów kiedy
    pracował u mnie świadczącymi o tym ze ewidentnie pomógł wręcz założył
    konkurencje .
    Odchodząc zdeklarował ze przechodzi do firmy nie związanej z branżą .Czym
    uśpił nasza czujność .Rozstał się za porozumiem stron.Po trzech miesiącach
    nabraliśmy podejrzeń i przeprowadziliśmy wewnętrzne dochodzenie obejmujące
    min. archiwum korespondencji emialowej i szydło wyszło z worka .

    Przejrzałem ustawię i znalazlem co najmniej cztery punkty ktore pasują do
    opisanej sytuacji

    a.. naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,

    a.. nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy,
    a..
    a.. naśladownictwo produktów,

    a.. pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie,
    co do dwóch ostatnich to cenniki i oferty maja dokładnie te same dwa
    podstawowe nasze produkty

    a.. pomawianie i nieuczciwe zachwalanie - teksty u naszych klientów - typu
    "ja tam pracowałem oni się zaraz rozlecą , nie warto się wiązać"

    Generalnie nie mamy problemu z rezygnacjami klientów związanymi z nami , ale
    jestem może starej daty i " chamstwu i tałatajstwu należy się przeciwstawic
    silą i godnością osobista "jak mawiał znany kabareciarz.

    Wiec konkluzja co zrobić ? Nie chce żadnych odszkodowan ale dać po łapkach
    za taka etykę biznesu .Potrzebuje porady typu zglosic to prokuraturze , tu
    masz wzór wniosku a w nim napisz i podaj to i to

    Przedsiębiorcy, których interes został naruszony jakimkolwiek czynem
    nieuczciwej konkurencji, mogą żądać:

    a.. zaniechania niedozwolonych działań,

    a.. usunięcia skutków niedozwolonych działań,

    a.. złożenia oświadczenia o odpowiedniej treści i formie,

    a.. naprawienia wyrządzonej szkody,

    a.. wydania bezpodstawnie uzyskanych korzyści,

    a.. zasądzenia sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze
    wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa narodowego, jeśli czyn
    był zawiniony.
    Myślę ze warto dać taki przykład ukarani kogoś za takie praktyki gdyż sa
    wręcz nagminne - również mi proponowano dwa razy za naprawdę niskie
    pieniądze bazę konkurencji . Wiec co robić drodzy grupowicze

  • 7. Data: 2003-02-12 21:39:02
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "jurasso" <k...@t...pl> wrote in message

    > Myślę ze warto dać taki przykład ukarani kogoś za takie praktyki gdyż sa
    > wręcz nagminne - również mi proponowano dwa razy za naprawdę niskie
    > pieniądze bazę konkurencji . Wiec co robić drodzy grupowicze

    Przeciez sam napisales , co mozna zrobic. Skladaj pozew z odpowiednim
    zadaniem. Jesli o godnosc iprzeciwstawianie sie talatajstwu chodzi, to z
    zadaniem oswiadczenia ( np. w formie listu do wszystkich klientów i
    ogloszenia w prasie ) i odp. sumy na cel spoleczny.

    Depi.

  • 8. Data: 2003-02-12 22:12:06
    Od: "jurasso" <k...@t...pl>

    dzieki za poparcie ale czy wiesz gdzie znajde wzor :

    doniesienia o przestepstwie ? do prokuratury ?czy prokuratura wszyczyna
    postepowanie ?
    powodztwo cywilnie?

  • 9. Data: 2003-02-15 10:34:21
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > dzieki za poparcie ale czy wiesz gdzie znajde wzor :
    >
    > doniesienia o przestepstwie ? do prokuratury ?czy prokuratura wszyczyna
    > postepowanie ?
    > powodztwo cywilnie?

    Pozew cywilny ( jesli chodzi o nieuczciwa konkurencje ). Jesli jest to tez
    przestepstwo ( a moze byc ) to zaw. do prokuratury,

    Depi.