eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonietypowe (?) zwolnienie pracownika z art. 52 par. 1 pkt. 1 › Re: nietypowe (?) zwolnienie pracownika z art. 52 par. 1 pkt. 1
    From: Leszek <r...@p...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nietypowe (?) zwolnienie pracownika z art. 52 par. 1 pkt. 1
    Date: Fri, 19 Jun 2009 20:04:08 +0200

    > Dowiedzialem sie po fakcie. Na wypowiedzeniu widnieje, iz mam 14 dni na
    > odwolanie do Sadu Pracy. Mam kilka pytan:
    > a) czy pracodawca moze zwolnic pracownika w ten sposób jesli pracownik
    > juz jest na okresie wypowiedzenia?
    > b) czy jest prawnie wiazace zaakceptowane wczesniej moje wypowiedzenie z
    > miesiecznym okresem wypowiedzenia?
    > c) czy pracodawca powinien zapoznac mnie z trescia art. 52, par. 1, pkt.
    > 1 przed wreczeniem mi do podpisania rozwiazania umowy o prace bez okresu
    > wypowiedzenia?
    > d) do kiedy powinienem otrzymac swiadectwo pracy w takim trybie
> [...]

    Moze, czemu niby nie. W okresie wypowiedzenia nadal masz obowiazek
    swiadczyc prace dla pracodawcy i nadal mozesz w tym okresie naruszyc
    obowiazki. Nie wiem jak tam bylo bo te 'osobiste' powody brzmia dosc
    mgliscie, natomiast formalnie sprawa jest ok.

    Swiadectwo pracy w ciagu 7 dni od zakonczenia pracy. Zyciorysu sobie nie
    spartaczysz, albo masz przekonujaca historie w ktora uwierzy kolejny
    pracodawca, albo mu tego swiadectwa pracy mozesz w ogole nie pokazac.