    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieruchomosc/spadek
    Date: Sun, 16 Mar 2003 06:52:43 +0100

    | W takiej sytuacji może wnosić o zasiedzenie w zlej wierze. Trzeba
    | udowodnić ze się zajmowało taka działka przez ileś tam lat (np. mięć
    | opłacone rachunki, podatek, itp.) - tu raczej spełnione, jednocześnie
    | powinien być spełniony warunek ze prawowici wlasciele nie upominali
    | się w tym czasie o swoja własność.

    A z czego wnioskujesz, że on musiał tę działkę nabyć w złej wierze? Może
    zakupił na podstawie umowy na kartce papieru. Umowa taka jest oczywiście
    nieważna, bo n. przed notariuszem, ale złą wiarę nabywcy raczej trudno
    wnioskować.

    | IMHO nie maja żadnych praw. mogą rozpocząć proces "zasiedzenia" od
    | nowa. czyli użytkować nieruchomość (nie ważne w zlej czy dobrej
    | wierze - w zlej trzeba dłużej) przez ileś tam lat i liczyć ze
    | właściciele się nie odezwa.

    A jakiś przepis na poparcie Twojej tezy. Dlaczego niby nie mogliby doliczyć
    sobie tego okresu 40-tu lat do swojego okresu zasiedzenia?

    | jak masz adres to w geodezji poznasz numer działki. a jak znasz numer
    | działki to już chyba powinni dojść do numeru KW.

    A jeśli wolno spytać, to co za oni powinni dojść do numeru KW? Bo właśnie
    tego nie wiadomo. No i nie wiadomo, czy nieruchomość ma w ogóle księgę.