    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat za jazde bez waznego biletu
    Date: Fri, 16 Apr 2004 10:28:41 +0200

    > W momencie kiedy odmawiam, kwestionuje jego zasadnosc.

    Nie, moja droga - w momencie kiedy odmawiasz, odmawiasz przyjęcia kopii
    protokołu i tyle.

    > ZTM powinien przyslac
    > mi swoja decyzje (mandat) wraz z uzasadnieniem listem poleconym za
    zwrotnym
    > potwierdzeniem odbioru.

    ZTM niczego Ci nie powinien wysyłać. Jeśli to robi to jest ich dobra wola.
    Ja bym na ich miejscu odczekał miesiąc i przy braku płatności skierował
    sprawę do sądu.

    > TYLKO w ten sposob, przed sadem moga udowodnic, ze to mnie zlapali i to
    mnie
    > wystawili ten mandat.

    Mylisz się. Jest protokół sporządzony na podstawie Twojego dokumentu
    tożsamości, jest podany jego numer i data wydania - to wystarczający dowód.

    > Bo ja np moge udowodnic, ze w styczniu (miesiac przed
    > zdarzeniem) zostalam okradziona z dokumentow. Ktos mogl poslugiwac sie
    moim
    > dowodem osobistym (mam plastikowy, a tam zdjecie jest malo wyrazne)...

    Aaaa jeśli potrafisz to udowodnić to ok. Z góry mówię, że jedynym
    wiarygodnym dowodem tego będzie zaświadczenie z policji o kradzieży.
    Posiadasz takie?

    > Widzisz, ja nie mam obowiazku przyjac.

    Oczywiście, że nie masz.

    > Zwlaszcza jesli sie nie zgadzam z
    > mandatem.

    A tu akurat jedno z drugim nie ma nic do rzeczy.

    > Nie mam rowniez obowiazku byc jasnowidzem i wiedziec, jak ZTM
    > rozpatrzyl moje watpliwosci.

    ZTM niczego nie rozpatrywał, bo żadnych wątpliwości nie przedstawiłaś. Po
    prostu skierowano sprawę do windykacji.
    Na przyszłość - wątpliwości zgłasza się poprzez:
    1. odbiór wezwania od kontrolera
    2. wniesienie odwołania w terminie 7 dni od daty przejazdu

    pdr
    Olo