  • Data: 2005-02-12 21:43:28
    Temat: Re: mandat karny (błędny taryfikator)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    jacobs400 wrote:
    > Dostałem mandat karny 250 złotych + 5 pkt za skręcenie w lewo na
    > skrzyżowaniu z pasa dla jadących na wprost.
    > Opis i kwalifikacja prawna wypisana "nie zastosowanie się do znaku P-8b."
    > Dodam, iż złośliwie wystawiony dla pokazania się chyba, bo policja młoda
    > była i sam mandat jest wypisany z błędami ortograficznymi np. słownie
    > "dwieście piędziesiąt".
    >
    > Wg. mnie taryfikator mówi iż za to wykroczenie jest 150 złotych i zero pkt.
    > karnych. "złe ustawienie pojazdu przed skrętem".

    Taryfikator to tylko sugestia, a nie zasada. To po pierwsze.

    Po drugie nie tylko się źle ustawiłeś, ale zwyczajnie i bezczelnie ;)
    zignorowałeś znaki poziomie - czyli tak, jak to ujął policjant.

    Czepianie się zaś w tym przypadku 'zjedzenia' literki 'ć' jest zwykłym
    buractwem i nie ma żadnego związku ze sprawą.

    Stąd rada: odwołaj się od mandatu... Sąd przywali ci potem jeszcze
    dodatkowe opłaty ;->