    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lekarz stwierdził, że
    Date: Mon, 1 Nov 2004 21:21:52 +0100

    Użytkownik "juras" <j...@m...ru> napisał w wiadomości
    news:cm5t3e$jqm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Lekarze nie chcieli zbadać dziecka, bo rodzice źle zaparkowali samochód

    To, co opisałeś, to oczywiście nie najlepiej świadczy o rzeczonym lekarzu, o
    ile opis jest rzetelny. Powinien zająć się dzieckiem, a jeśli uważał, że
    samochód rodzice źle zaparkowali, to wezwać Policję, by sprawę w tym czasie
    uregulowała. Ba, wniosek o ukaranie, to nawet bez Policji ochrona szpitala
    mogła do sądu złożyć.

    Przy czym, jeśli zwłoka w udzieleniu pomocy nie mogła mieć wpływu na życie
    czy zdrowie małego pacjenta, to pozostaje ewentualnie odpowiedzialność
    dyscyplinarna. Zastanawiam się, czy w tym wypadku nie można by było
    ewentualnie przeciwko lekarzowi skierować do sądu wniosku o ukaranie z art.
    138 kw. W końcu zajmuje się zawodowo świadczeniem usług, a nie spodziewam
    się, by sąd wadliwe zaparkowanie pojazdu uznał za wystarczający powód do
    odmowy świadczenia usługi badania lekarskiego.

    Natomiast przy okazji chciał bym Ci zwrócić uwagę, że to nie jest błąd w
    sztuce lekarskiej. Wiem, że nigdzie tego nie napisałeś. Ale Stowarzyszenie,
    którego poglądy przez ostatnie kilka dni tak pracowicie szerzyłeś na wielu
    grupach - narażając się zresztą na utarczki ze mną i innymi osobami za formę
    rozpowszechniania poglądów - właśnie głownie zajmuje się takimi, jak ta
    opisana przez Ciebie sprawami. I choć bez wątpienia lekarz popełnił tutaj
    błąd, to jednak nie jest to błąd w sztuce lekarskiej. Bądź uprzejmy to
    zauważyć.

    No i ostatnia uwaga. Nie wiadomo jak rzetelny jest opis dziennikarski w tej
    sprawie. Nie było mnie tam, więc nie zarzucam kłamstwa opisującym. Jednak
    mam wątpliwość, bowiem nie wiem skąd ów lekarz miałby wiedzieć, gdzie
    zaparkowano ten samochód, przystępując do badania lekarskiego. Czy nie było
    czasem tak, że lekarz powiedział do gościa, że dziecku nic nie jest i by
    poszedł przeparkować samochód, a on tym czasem zajmie się dzieckiem? Zaś
    ojciec dziecka podbuzowany adrenaliną powiedział, ze nie i zrobił aferę? No
    bo z drugiej strony przecież obecność ojca przy tym badaniu nie była jakaś
    nieodzowna pewnie, więc co stało na przeszkodzie, by po dostarczeniu matki z
    dzieckiem do lekarza wyszedł i przeparkował swój samochód w miejsce, gdzie
    nie będzie to nikomu przeszkadzać. Czy czasem nie jest tak, że wina leży tu
    akurat po obydwu stronach?