  • Data: 2015-02-10 10:35:22
    Temat: Re: kradzież nieruchomosci?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Feb 2015, the_foe wrote:

    > chyba, ze research dotyczy tego kto fizycznie dysponuje działką.
    > Założę się, ze prawdziwy własciciel był w rejstrze gruntowym

    Masz na myśli rejestr geodezyjny?
    To jako że się nigdy nie przyglądałem, mam dwa pytania:
    - czy tam są dane o właścicielach (toć w takim bloku mieszkalnym
    mogłoby być kilkaset wpisów)
    - a jeśli są, to czy update danych nie następuje z urzędu

    Na boku jeszcze kołacze mi się koncept, że jeśli odpowiedzi
    brzmią "tak" i "nie", to odpowiedź panienki z okienka będzie
    brzmiała "to jak pan będzie właścicielem to pan się dowie" ;)

    A tak zupełnie przy okazji - do sprawdzenia w archiwach, o ile
    "w googlu" można uznać za "archiwum" i da się coś znaleźć
    - m.in. na tej grupie całkiem mocne poparcie miały głosy
    za zniesieniem "publicznej" odpowiedzialności za "okradzenie
    własnej spółki".
    Znaczy automatycznego ścigania z urzędu - że prokurator
    wstępuje do akcji.
    Że to nielogiczne.
    Argumentacja, że to m.in. stanowi nie tylko element podatkowy
    (bo wszak PIT gdzieś wcięło ;)), ale i czynnik ochrony
    wierzycieli spółki, nijak nie mogła przekonać oponentów.

    Polecam uwadze co napisał Liwiusz: oszust NIE OSZUKAŁ "końcowego
    poszkodowanego".
    Poszkodowanym jest spółka.
    Oszust wprowadzający sfałszowany majątek do sp-ki "tylko spółkę
    oszukał" :> (i nikogo więcej).

    pzdr, Gotfryd