    From: Michał Pysz <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komputer do serwisu a dane na dysku twardym
    Date: Wed, 24 Oct 2012 21:37:49 +0200

    W dniu 2012-10-24 20:47, p...@g...com pisze:
    > Musze przekazać urządzenie do serwisu, a mam obawy co do danych zawartych na dysku
    twardym.

    > Urządzenia nie mogę włączyć żeby chociaż zrobić format dysku lub przywrócić
    defaultowe partycje z systemem. Po prostu dysk nie jest do tknięcia przeze mnie.

    > Problem jest z tym, że na dysku są dane objęte tajemnicą lekarską, dane
    ubezpieczeniowe, personalne z peselami adresami i telefonami, bazy danych itp.
    medyczne, moje dane firmowe i wiele wiele innych, w tym opracowań własnych objętych
    prawem autorskim.

    > Wiem ze o zabezpieczeniu tychże danych ja jestem odpowiedzialny w świetle prawa,
    ale no za cholerę się nie dam dostać do tychże danych, żeby je wymazać.

    > Jak przekazać taki sprzęt do naprawy. Co napisać w zgłoszeniu serwisowym? Czy
    poinformować ich o tym, ze dysk zawiera to i to i żeby tego przypadkiem nie
    rozpowszechniali, czy po prostu lepiej nic nie pisać? Zależałoby mi żeby w razie
    czego mieć jakiś papier, że zostali poinformowani o tychże danych. Jakie tu mają
    zastosowanie przepisy prawa?

    > Proszę o odpowiedzi i z góry za nie dziękuje!

    Oddać sprzęt do serwisu bez dysku.
    Innej bezpiecznej możliwości przy takich danych nie ma właściwie.

    Dyski są teraz tanie więc to nie jest jakiś wielki problem.

    Zakładam, że to nie jest jakieś specjalistyczne urządzenie, przy
    specjalistycznych o takie rzeczy się troszczy przy zakupie (np gwarancja
    typu: jeśli dysk padnie serwis dostarcza nowy a stary zostaje u nas).

    mp.