    From: chester <c...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [kodeks drogowy] Mandat dla kolumny rowerzystów?
    Date: Wed, 16 Apr 2003 03:48:11 +0200

    > 16-ty rowerzysta :-)
    :-D

    > '16-ty złamał' art.32 PoRD (powinien jechał w odstępie 200 m)
    Masz na myśli ostatniego rowerzystę, tak?
    A jak wygląda sytuacja gdy kolumna rowerzystów wyprzedza innego
    rowerzyste? Albo inną kolumnę?
    Teoretycznie widać manewr wyprzedzania. Ale jak wyprzedzany rowerzysta
    (bądź kolumna) przyspieszy, to "wyprzedzanie" może wyglądać na zbyt
    długą kolumnę.

    Kombinuję jak możnaby obejść ten przepis.
    Wydaje mi się on bezsensowny. Sytuacja - jedzie sobie wycieczka 13
    uczniów i dwóch nauczycieli. W tą kolumnę wciska się jakiś baran.
    Dlaczego mandat ma zapłacić: ostatni nauczyciel za zbyt liczną kolumnę
    oraz uczniowie za nieprawidłowy odstęp pomiędzy rowerami?
    A ogólnie - wygląda na to, że w przypadku większych zgrupowań
    rowerzystów bezpieczne jest jechanie w pierwszej 14.

    No i jeszcze jedno pytanie - jak właściewie - zgodnie z kodeksem - jeden
    rowerzysta powinien wyprzedzać drugiego? czy powinien zmieniać pas ruchu
    (wtedy zajmują dwa pasy) ? Jazda obok siebie na jednym pasie jest
    niedozwolona. A jak jedna kolumna próbuje wyprzedzić drugą i obie
    zajmują po pasie ruchu, to praktycznie blokują całą drogę.
    I na koniec: czy dozwolone jest wyprzedzanie przez kolumnę rowerzystów
    innej kolumny jeśli ta akurat wyprzedza jeszcze inną?

    Pytania nie są bez sensu i mają dla mnie duże znaczenie praktyczne (masa
    krytyczna).

    chester