    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: instrukcje obslugi faktury po ludzku
    Date: Wed, 27 Sep 2006 22:45:14 +0200

    vertret napisał(a):
    > Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:efdd29$co0$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > przez program w formie dokumentu HTML! A to daje podstawy przypuszczania, ze
    > dokument moze nie istniec w
    > problem...
    >
    > A co daje taką pewność?
    > To że widzisz wydrukowany (napisany) oryginał i kopię?
    > A skąd masz pewność, że jak odejdziesz ze sklepu z oryginałem to sklepowa kopia
    > nie poleci do niszczarki?

    Nic, nic nie daje takowej pewnosci, ze FV nie byla wystawiona w Wordzie,
    a nie programie ksiegowym/sprzedazowym. Tyle to ja tez wiem ;)
    W sumie ten podpis i pieczatka moglaby byc jakims gwarantem, ze
    faktycznie ktos taki to wystawil, ale co do tego nie ma zadnego wymogu.

> [...]
    > wierzy z założenia, mota sie jak może i próbuje ograniczyć europejską swobodę w
    > dokumentowaniu transakcji.
    > Brak podpisu i brak obowiązku posiadania pieczątki czyni fakturę właściwie tylko
    > takim papierkiem, który przypomina klientowi, że cos się dla niego zrobiło i
    > zgodnie z zawartymi umowami trzeba za to zapłacić.
    > Urzędnicy chcą natomiast, aby faktura pozostała najważniejszym dokumentem, który
    > będzie świadczył przeciwko obywatelowi i dlatego wychodza takie kwiatki jak to z
    > podpisem (cyfrowym) przynajmniej pod elektroniczną fakturą.

    No i ja to wiem. Raczej przyczepiam sie do samego faktu. U mnie US na
    kotroli czepil sie wlasnie przywolanych FV z BlueMedia.
    A ze ogolnie z przepisow nie wynika jak jest naprawde (bo co wykladnia
    to inaczej) to przez to sa takie kwiatki.
    Bezpieczniej jest przesylac standardowo FV.

    pozdrawiam,
    Przemek O.