    From: DysoN <d...@s...ru>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: informacja email ze sklepu internetowego
    Date: Thu, 27 Mar 2008 22:22:56 +0100

    bungo napisał(a):

    > bzdura, nie musisz niczego udowadniac, po prostu zwracasz, jak kazdy
    > towar zakupiony droga elektroniczna bodaj do dziesieciu dni...

    Oto odpowiedz jaka dostalem ze sklepu:

    Szanowny Panie,
    w odpowiedzi na Pana pytanie "Chcialbym sie dowiedziec na podstawie
    jakiego przepisu prawnego
    > zamieszczaja Panstwo zapis jakoby "Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń
    > powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru" ?"
    informuje, że zgodnie z Art.76 Prawa Przewozowego: "Przyjęcie przesyłki
    przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcei roszczeń z tytułu
    ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
    1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez
    uprawnionego"...

    Oczywiście istnieje możliwość spisania protokołu w ciągu 5 dni od daty
    doręczenia przesyłki, jednak taki protokół nie daje 100% pewności
    załatwienia reklamacji pozytywnie, gdyż taką reklamację musi najpierw
    uznać przewoźnik, jeśli jej nie uzna my również jesteśmy zmuszeni
    odrzucić reklamację.

    Proszę więc w chwili odbioru sprawdzić stan i zawartość przesyłki w
    obecności kuriera!!!

    Tak czy inaczej, dalej mi sie to wydaje nieco dziwne...

    --
    DysoN mailto:d...@i...pl GG 2434245
    Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az