  • Data: 2007-01-15 22:46:11
    Temat: Re: gdzie wniesc o kasacje? po oddaleniu apelacji
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy jest szansa na pozytywne rozpatrzenie przez RPO?
    >
    > A Prokurator Generalny może zająć się tego typu sprawą??

    Trochę się zagalopowałem. RPO i PG też juz nie mogą:

    Art. 3982. § 1. Skarga kasacyjna jest niedopuszczalna w sprawach o prawa
    majątkowe, w których wartość przedmiotu zaskarżenia jest niższa niż
    pięćdziesiąt tysięcy złotych, w sprawach gospodarczych - niższa niż
    siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych, a w sprawach z zakresu prawa pracy i
    ubezpieczeń społecznych - niższa niż dziesięć tysięcy złotych. Jednakże w
    sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych skarga kasacyjna przysługuje
    niezależnie od wartości przedmiotu zaskarżenia w sprawach o przyznanie i o
    wstrzymanie emerytury lub renty oraz o objęcie obowiązkiem ubezpieczenia
    społecznego.

    Marcin.