    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gazociąg na mojej działce
    Date: Thu, 17 May 2007 09:43:55 +0200

    Patrze, patrze a tu Rafał porozsypywal nastepujace haczki:
    > Gaz na działce to z jednej strony zysk, ale z
    > drugiej... co robić jeśli oni bedą cicieli puścić mi tę rurę w taki sposób,
    > że nie bedzie się nijak dało wykroić z gruntu działek budowlanych? Wiem co
    > mówię, bo kiedyś tak załatweiono działkę moim rodzicom - linia energetyczna
    > jest ustawiona tak, ze nic się tam nigdy nie wybuduje.
    A rodzice dostali/dostaja za to kase z energetyki? Jesli nie, to ich blad.
    > Moje pytanie jest następujące: jakie mam prawne mozliwości domagania sie
    > prowadzenia gazociągu przy granicy działki albo wpoprzek, ale w takim
    > miejscu gdzie mi to pasuje (czyli tam gdzie planuję poprowadzenie drogi
    > koniecznej)?
    To Twoja dzialka. Jesli sie uprzesz i udowodnisz ze mozna ten gazociag
    poprowadzic inaczej, omijajac Twoja dzialke, to w ogole bez Twojej zgody
    nic nie moga zrobic.
    > Czy oni moga mnie zmusic do wyrażenia zgody na poprowadzenie
    > gazu tak, że moja działka straci na wartości
    Nie
    > i czy wtedy ewentualnie muszą mi za tę utratę wartości zapłacić?
    Tak
    > A z innej beczki: niezależnie od tego jak pójdzie gazociąg, czy mam prawo
    > zażądać jakiejś opłaty dzierżawnej?
    Tak
    > Czy są jakieś przepisy które te sprawy regulują, a może znacie
    > jakieś decyzje sądów w podobnych sprawach? Nie chodzi mi o wielkie
    > pieniądze, bardziej o zasadę.
    A przepis na podstawie ktorego placisz za przejazd autostrada znasz?
    Twoj teren, ktos chce z niego korzystac, musi placic.
    Poszukaj w archiwum, jest mnostwo watkow o slupach tpsa czy energetyki
    na prywatnej posesji i o tym jak nalezy z tym walczyc (znaczy sie opisy
    jak ludzie dostaja kase od tychze firm za to ze stoi np slup tpsa)
    --
    badzio