  • 1. Data: 2005-08-01 20:10:22
    Temat: firma Borland, wersja Personal Srodowiska i oszustwo.
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Zaciekawila mnie jedna rzecz, czy firma Borland ktora udostepnia
    swoje srodowiska w wersji personal do niekomercyjnego uzytku
    za darmo w momencie gdy taki uzytkownik (bo wersje komercyjne sa oczywiscie
    platne)
    uzyje tej wersji do celow komercyjnych (nie chodzi o paserstwo a o produkcje
    softu)
    to czy moglo by to byc potraktowane jako oszustwo?

    moim zdaniem klient taki doprowadza firme borland do niekorzystnego
    rozporzadzenia swoim mieniem
    czyli oprogramowaniem twierdzac ze nie wykorzysta tego srodowiska do celow
    komercyjnych.

    Czy tak?

    czy soft nie podlega pod mienie? Jezlei nie to ew. czyms mozna w takiej
    sytuacji zatakaowac?

    P.

  • 2. Data: 2005-08-01 22:50:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dclvje$ien$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy tak?

    Moim zdaniem nie. pozostaje jedynie roszczenie cywilne z tytułu
    niezgodnego z umową użytkowania.

  • 3. Data: 2005-08-02 07:58:20
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wiadomości news:dclvje$ien$1@inews.gazeta.pl...

    > Moim zdaniem nie. pozostaje jedynie roszczenie cywilne z tytułu

    czyli tak jak na poczatku myslalem, no nic, dzieki za odpowiedz.

    P.

  • 4. Data: 2005-08-02 08:02:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wiadomości news:dclvje$ien$1@inews.gazeta.pl...

    > Moim zdaniem nie. pozostaje jedynie roszczenie cywilne z tytułu

    a jezeli sciagamy triala i wpisujemy jakies tam (zdobyte) kody odblokowujace
    czy ma tu zastosowanie

    Art. 269b.
    § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom urządzenia
    lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia przestępstwa
    określonego
    w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 2, art. 268a § 1 albo § 2 w związku z §
    1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła komputerowe, kody dostępu
    lub in
    ne dane umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych w systemie
    komputerowym lub sieci teleinformatycznej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    i przy dekompilacji oprogramowania wbrew woli autora to:

    Art. 267.
    § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną,
    otwierając
    zamknięte pismo, podłączając się do przewodu służącego do przekazywania
    informacji lub przełamując elektroniczne, magnetyczne albo inne szczególne
    jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.)

    ?

    P.