  • Data: 2005-11-29 09:25:42
    Temat: Re: dziedziczenie domu
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marta Wieszczycka napisał(a):
    [...]
    > Zwracając się szybko do sądu o stwierdzenie nabycia spadku po dziadku i
    > po babci oraz o dział spadku. Wtedy nabędziecie spadek i przerwiecie
    > bieg zasiedzenia.

    Za to rozpoczną bieg "należności podatku od spadków i darowizn"

    Ciotka mieszkająca w domu będzie miała zaniechanie poboru,
    a Ci co nie mają nic - beda ścigani przez miłe Panie z US,

    > W ostateczności sąd zezwoli Wam na sprzedaż nieruchomości, dlatego córka
    > się zgodzi.

    Albo i nie zgodzi.. sprawa o dział spadku bedzie się ciągnęła latami..

    > Najwyżej będzie Was spłacać w częściach (to zrozumiałe), ale
    > nie wyobrażam sobie, żeby po prostu odmówiła.

    Może pani Marto najwyższy czas popracować nad pobudzeniem wyobraźni ?

    Mój znajomy procesuje się od lat z sąsiadem, sprawe ma "wygraną", ale
    strona pozwana ciągle coś wymysla... Koszty rosną, ale starszy Pan
    (pozwany) nieprzejmuje się tym - co mu zrobia ? z domu go wyrzycą ?
    zanim to zrobią on już umrze..

    > Komornika bym nie polecała - to zwykle więcej szkód niż pożytku.

    Ja też.

    Chodzi tylko o to, że zanim się rozpocznie taką akcję, trzeba oszacować
    koszty..

    Bogusław