eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby? › Re: czy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby?
  • Data: 2006-06-22 14:10:03
    Temat: Re: czy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Golanski [###A...@w...net.pl.###] napisał:
    > Już ten przepis został poprawiony i w przypadku wykroczenia NIE
    może.

    Masz oczywiście rację. Poprawiono to - zresztą w mojej ocenie
    niezgodnie z kanonami prawa,m które od czasów rzymskich co najmniej
    kultywowały zasadę, że nikt nie ma prawa samego siebie oskarżać. Ale
    jak każde sztukowanie powszechnych zasad ta zmiana ma jeden słaby
    punkt. Może syn ukradł ten samochód matce? A to przestępstwo. Może się
    obawiać, że jej zeznanie doprowadzi do poniesienia odpowiedzialności
    za przestępstwo i stajemy w punkcie wyjścia. Ma prawo odmówić
    składania zeznań w tej sprawie. Osobiście uważam, że oczywiście
    powinien chłopak ponieść karę. Ale stan parwny jest taki, jaki jest.
    Promuje cwaniactwo.