  • 1. Data: 2007-08-22 08:54:10
    Temat: czy jest wymóg stawiania pieczątek na FV ?
    Od: "anonymous" <a...@w...pl>

    witam.
    czy na fakturze VAT musi się znaleść koniecznie pieczątka i podpis osoby
    wystawiającej?
    kiedyś tak było ale wydaje mi się, że po wejściu do unii europejskiej
    przepisy się zmieniły
    Poza tym przecież wszystkie FV z telefonni komórkowych czy telekomunikacji
    przychodzą niepodpisane (może operatorzy telekomunikacyjni są zwolnieni z
    tego obowiązku ?)

    proszę również o podstawę prawną

    thx
    z.

  • 2. Data: 2007-08-22 09:01:32
    Temat: Re: czy jest wymóg stawiania pieczątek na FV ?
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 10:54:10 +0200, anonymous napisał(a)
    w:<news:fagtji$rbf$1@news.lublin.pl>:

    Elementy konieczne w przypadku faktury vat masz w rozp. Ministra Finansów z
    dnia 25 maja 2005 r. (Dz.U. Nr 95 poz. 798).

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 3. Data: 2007-08-22 19:52:48
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    anonymous napisał(a):
> [...]
    > przychodzą niepodpisane (może operatorzy telekomunikacyjni są zwolnieni z

    Nie trzeba pieczątki na FV choćby z tego powodu, że firma (DG) co do
    zasady nie musi mieć pieczątki.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-08-22 19:53:19
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
    2007 21:52:48 +0200, Liwiusz zeznał(a):

    > Nie trzeba pieczątki na FV choćby z tego powodu, że firma (DG) co do
    > zasady nie musi mieć pieczątki.

    wytłumacz to USowi ;).

    Jakis czas temu slyszalem opowieść, że Us tak się zaszokował brakiem
    pieczątki, że kazał podatnikowi złożyc oświadcznie, że takowej nie posiada. ;)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 5. Data: 2007-08-22 20:14:48
    Temat: Re: czy jest ?FV ?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 22:15
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fai55e$va2$1@news.onet.pl>):

    > Mówię wtedy, że jak mi
    > poda choć 1 powód, dla którego mam mieć pieczątkę, zaraz ją założę. Do
    > tej pory nikt takiego powodu nie podał :-)

    Ależ powodów jest kilka :D

    Oto przykłady:

    a) żeby się niektórzy klienci nie dziwili.
    b) żeby wytwórca pieczątek se zarobił
    c) żeby wytwórca tuszu se zarobił

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 6. Data: 2007-08-22 20:15:09
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    stern napisał(a):
    > Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
    > 2007 21:52:48 +0200, Liwiusz zeznał(a):

    > wytłumacz to USowi ;).

    W przepisach, które regulują, co powinna zawierać FV, nie ma pieczątki.

    > Jakis czas temu slyszalem opowieść, że Us tak się zaszokował brakiem
    > pieczątki, że kazał podatnikowi złożyc oświadcznie, że takowej nie posiada. ;)

    Prowadzę DG i nie mam pieczątki. Z urzędów jeszcze żaden się nie
    przyczepił. Czasem tylko jakiś klient się dziwi. Mówię wtedy, że jak mi

  • 7. Data: 2007-08-22 20:24:29
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):
> [...]
    >

    > Ależ powodów jest kilka :D
    >
    > Oto przykłady:
    >
    > a) żeby się niektórzy klienci nie dziwili.

    No tak, ale to nie są powody, aby wyrobić pieczątkę. A ja szukam
    chociaż jednego, ale racjonalnego.

  • 8. Data: 2007-08-22 20:31:59
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No tak, ale to nie są powody, aby wyrobić pieczątkę. A ja szukam chociaż
    > jednego, ale racjonalnego.

    Pieczątka z pełną (nieraz skomplikowaną, obcojęzyczną, długą) nazwą
    przedsiębiorstwa, adresem i NIPem przydaje się do szybkiego "wypisywania"
    danych firmy na czystym papierze.

    --
    andrzej

  • 9. Data: 2007-08-22 20:51:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Aug 2007, stern wrote:

    > Jakis czas temu slyszalem opowieść, że Us tak się zaszokował brakiem
    > pieczątki, że kazał podatnikowi złożyc oświadcznie, że takowej nie posiada. ;)

    Może z okazji jakiegoś rzadkiego przypadku, kiedy komuś pieczątka
    jest potrzebna? :)
    Pierwszy z brzegu (i wcale nie jestem pewien, czy czasem nie jedyny
    przykład ktory mogę odnaleźć w rozsądnym czasie) - paragon, który
    podatnik podatku dochodowego na KPiR chce zaliczyć w koszty,
    oczywiście tylko na "materiały biurowe lub pomocnicze" :)

    A cytat jak wyżej (z prośbą o deklarację że pieczątki się nie posiada)
    to jak podejrzewam szybciej można usłyszeć przy próbie założenia
    konta DG w banku (bez podstemplowania) :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-08-22 20:55:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Aug 2007, Liwiusz wrote:

    > No tak, ale to nie są powody, aby wyrobić pieczątkę. A ja szukam chociaż
    > jednego, ale racjonalnego.

    Liwiuszu, jak z tonu Twojego posta ma wynikać że za "racjonalny powód"
    byłbyś skłonny uznać jakiś przepis podatkowy, to za przeproszeniem
    głupotę palnąłeś - w owych przepisach należy szukać wszystkiego, ale
    nie logiki ;)
    Z drugiej strony uszczęśliwione miny wszelkich dostawców (kurierów
    i innych takich) pewnie są warte tych <30 zł raz na ~10 lat :)
    (mimo nieracjonalności tego uszczęśliwienia).

    pzdr, Gotfryd