    From: "leon" <L...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cwiczenie teoretyczne
    Date: Mon, 16 Jun 2003 21:08:25 +0200

    Z tym widocznym miejscem , to nie tak i nie do końca w praktyce. Jak
    będzie
    > trzymał w ręce, to też widoczne miejsce.
    tak ale musi miec na zewnatrz, a nie gdzies w kieszeni

    > Zresztą przepis nie mówi, czy on ma
    > mieć to przez cały czas kontroli, no i kiedy się zaczyna kontrola i kiedy
    > kończy. A więc, czy każdy pasażer, to osobna kontrola, czy jak wsiadł i
    > pokazał wszystkim ten identyfikator, to już wystarczy (ewentualnie później
    > na żądanie pasażera).
    wg mnie jest znaczaca roznica pomiedzy "na widocznym miescu" a "na zadanie
    pasazera".
    poza tym jak pokazal przy wejsciu to nie oznacza ze jest ona widaczna przez
    cala dlugosc
    autobusu. inne porownanie jak przyjezda NIK na kontrole to nie pokazuje
    swoich identyfikatorow
    tylko przy bramie straznikowi i oczekiwac, ze w kazdym pokoju ktory beda
    wiedzieli kim sa.
    Notabene jak sie kontroluje zaklad to nie trakuje sie kazdego pokoju jako
    osobnej
    kontoli lecz jako calosc.

    > Po za tym, to nie bardzo widzę tutaj
    > miejsce dla Policji. Kontrola biletów jest regulowana przez prawo
    > przewozowe.
    to bylo tylko porownanie

    > W najgorszym razie, jak się zaprzesz, że nie będziesz rozmawiał
    > z rewizorem (zmusić Cię w sumie nie może) to poweźmie poniekąd uzasadnione
    > przypuszczenie, że biletu nie masz i ujmie Cię na gorącym uczynku, by
    > przekazać policji. Policja jak przyjedzie, to uprawnienia rewizora pewnie
    > ustali dość szybko, może i Tobie nic nie zrobi (bo masz bilet), tyle, że
    > stracisz pewnie z godzinę.
    owszem moze strace czas, bede mogl jednak spokojnie potem sie zastanwiac czy
    ich zaskazryc
    za nielegalna kontrole oraz przetrzymywanie wbrew mojej woli

    > Skoro Ci na tym zależy, to spróbuj w praktyce i
    > zdaj relację.
    Tylko ,że dotad tylko raz udalo mi sie takiego spotkac. W sobote wlasnie.
    Jak jescze raz ich spotkam to przetestuje

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmniemy,ze pi wynosi 2.87 to otrzymamy bledne koło"
    - Łysa śpiewaczka