  • 11. Data: 2006-04-24 09:51:48
    Temat: Re: co teraz zrobic?
    Od: "sebkrys" <s...@p...fm>

    Dzieki za odpowiedz, wlasnie kontaktowalem sie z adwokatem ale czy po
    sprawie ( wyrok zapadl ale go nie znam) ten adwokat reprezentuje
    jeszcze sprawce? czy powinienem skontaktowac sie ze sprawca osobiscie?

  • 12. Data: 2006-04-24 15:56:41
    Od: "maf" <m...@n...alpha.pl>

    Uzytkownik "sebkrys" <s...@p...fm> napisal w wiadomosci
    s.com...
    Moja sprawa wyglada
    podobnie jednak skala szkody jest nieporównywalnie mniejsza. Ja jestem
    OK, a samochód, w którym bylem pasazerem nie byl mój. Sprawca
    byl nieprzytomnie pijany albo oduzony narkotykami ( widzialem jak
    wyjmowali go z samochodu). Podczas udezenia w nas ( z tylu) glowa
    rozbil swoja przednia szybe i wpadl " w nogi " po stronie
    pasazera. Byl nieprzytomny........
    Witam
    Nie napisales jakich uszkodzen doznales jako pasazer. Jezeli jakies byly, to
    dostajesz odszkodowanie z NW wlasciciela samochodu w ktorym jechales, gorna
    granica to chyba ok 9 tys. Jezeli wlasciciel samochodu nie mial oplacone NW
    /nie jest obowiazkowe/ to wydaje mi sie, ze mozesz go skarzyc z powodztwa
    cywilnego i wtedy zadziala jego OC. Inna sprawa to odszkodowanie z OC
    sprawcy.
    W moim przypadku otrzymalismy odszkodowanie jakby obligatoryjnie z NW
    wlasciciela samochodu w ktorym jechala corka. Wlasciciel byl jednoczesnie
    wspolwinny wypadku z innym kierowca.
    Zglosila sie do mnie firma "dochodzenie odszkodowan" , ktora zalatwila
    wszyskie sprawy z PZU. Dobrze jest gdy ktos sie tym zajmie, w tak trudnym
    okresie. Ale nie otrzymalem jako ojciec, zadoscuczynienia za "wyrzadzona
    krzywde" - prawo w tym temacie jest dwuznaczne. Zona, otrzymala (wnioski
    byly dwa).
    Pewnie zrobilem blad (pisze to dla innych, ktorym nie zycze takich
    doswiadczen), policjant ktory mnie przesluchiwal jako poszkodowanego, dal mi
    wizytowke do goscia /byly prokurator/.... sadze, ze gdybym sie z nim
    skontaktowal, to niedopuscilby do szybkiego skonczenia sprawy bez zasadzenia
    odszkodowania przez sad.
    Pewnie myslicie, corka mu zginela , a ten mysli o kasie. Tak nie jest,
    najwazniejszym miejscem dla nas jest w tej chwili cmentarz, jestesmy tam
    codziennie, czesto 2 razy dziennie.
    Ale to NTG wiec koncze
    Pozdr
    maf

  • 13. Data: 2006-04-24 20:53:10
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    sebkrys wrote:
    > hey, dzieki za odpowiedz.. wlasciwie to 1500zl jest za to, zebym
    > podpisal pismo iz nie mam zadnych roszczen do sprawcy. Czy to cos
    > zmienia?

    Wszystko zmienia :)

    Bo to nie ma nic wspólnego z postępowaniem karnym. Teraz są trzy
    możliwości:

    1. oferta ugody jest nieaktualna,
    2. oferta Ci nie odpowiada,
    3. oferta Ci odpowiada.

    Ad 1,2: jak chcesz pieniędzy, pozywasz sprawcę cywilnie o odszkodowanie.

    Ad 3: dogadujesz się ze sprawcą w sprawie pieniędzy. Mały hint: jeśli
    bez wspomnienia o kwocie oświadczysz że zrzekasz się roszczeń, to
    pieniędzy możesz się nie doczekać.