    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty dla ojca- długa odpowiedź
    Date: Wed, 27 Apr 2005 18:07:12 +0200

    yabby wrote:
    > Jeszcze raz , bardzo ,ale to bardzo Wam dziekuje za wsparcie..Powoli
    > przygotowuje sie do walki,jednak to nie będzie latwa sprawa. Rozprawa
    > wyznaczona jest na czerwiec i z pewnoscia dam Wam znac jak sie sprawy
    > potoczyly.Jestem jednak mimo wszystko umiarkowanym optymista.
    > W ub.roku moja przyrodnia siostra (z innej matki) mimo iz nie pracuje ,
    > wychowuje dwoje dzieci i jest na utrzymaniu meza , placi mu 100 zl
    > m-nie.Istotna roznica jest chyba tylko to ze Jej maz jest posiadaczem 3
    > sklepow i ojciec placil na nia alimenty.

    To cenna informacja. Trzeba ją też wykorzystać.
    Bo z tego wynika, że ten facet oprócz 800 zł emerytury dostaje dodatkowo
    100 zł alimentów od córki. Czyli razem ma już 900 zł. To spory dochód
    jak na 1 osobę.
    [Do tego opłaty go nie interesują, bo jego żona ma własny majątek i
    własny dochód.
    A Ty i Twoja żona po zapłaceniu czynszu (500 zł) i alimentów na niego
    (30 zł) macie po ile zł na osobę? 25 zł miesięcznie?
    Więc uświadomcie to sądowi. I to, że gdyby nie Wasi synowie, których z
    wielkim wysiłkiem wychowaliście, właśnie umieralibyście z głodu.

    Ten facet to straszliwy naciągacz. Trzeba to pokazać. I z tego co
    piszesz, to to widać nawet bez wykazania majątku jego żony.

    A że tamta córka płaci - cóż, on na nią płacił alimenty, więc nie ma się
    co dziwić. A Ciebie oddał do domu dziecka, więc Ty możesz się powołać na
    art. 5 kc, a ona nie.

    Nie skupiaj się na tym, że ona płaci mimo że nie pracuje. Nie pracuje,
    bo nie musi. Skup się na tym, że już ona mu płaci, czyli że jego dochód
    jest większy.
    --
    MArta
    m...@N...pl