  • 1. Data: 2003-10-16 19:46:22
    Temat: alimanty na babcie ?
    Od: "Agnika" <a...@N...shnet.pl>

    Czy jest taka możliwość ?
    Babia kiedyś darowała mi mieszkanie bez dorzywocia.Przez pewien okres
    przebywała w domu opikuńczo-pilęgnacyjnym z tym mieście gdzie mieszkała,ale
    syn który mieszka daleko od tego miejsca zabrał babcie do siebie twierdzac
    że to są złe warunki w takim domu op-pi...Wziął babcie do siebie do domu po
    tyg nie dając sobie rady wywiózł babcie do prywatnego domu starców w swoim
    mieście gdzie opłata wynosi 1800zł a babcia ma 1300zł emerytury.Pytanie czy
    może żądać odemnie alimentów na rzecz babci motywując że babcia kiedys tam
    drowała mi mieszkanie i w zamian za to .Żąda ode mnie 800zł alimentów.Pozew
    już wniósł .:(Niby ponoć obowiązek alimentacyjny spoczywa na dzieci-rodzice
    a nie wnuki :(przykre ale prawdziwe.Niedługo to jkis wujek sobie zażąda albo
    ciotka,kum,kuma itd
    pozdr

  • 2. Data: 2003-10-16 20:07:34
    Temat: Re: alimanty na babcie ?
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Czy jest taka możliwość ?
    jest taka mozliwosc. jesli darczynca popadnie w niedostatek obdarowany ma
    obowiazek w granicach istniejacego wzbogacenia zapewnic mu srodki niezbedne
    do zaspokojenia usprawiedliwionych potrzeb. Obdarowany moze zwolnic sie od
    obowiazku wydajac darczyncy przedmiot darowizny - art 897 kc.
    Wydaje sie ze oplata za dom starcow jest ta usprawiedliwiona potrzeba.

    Dan

  • 3. Data: 2003-10-16 20:54:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem jednak to prawo ma jakieś ograniczenie. Może inny dom
    starców. Są chyba tańsze, niż 1.800 zł miesięcznie.

  • 4. Data: 2003-10-17 08:18:33
    Od: "Agnika" <a...@N...shnet.pl>

    własnie o to chdzi w mojej miejscowości płacilismy oczywiście z babci renty
    900zł i syn wziął babcie na swoją odpowiedzialnośc to niby dlaczego on nie
    mozę płacić tylko ja:( Moim zdaniem każda osoba w tym wieku chciałby mies
    taka wysoką rente (ja tym momenice nie pracuje tylko mąż a syn baci zarabia
    4 tyśdolarów miesięćznie)i gdzie tu sprawiedliwość?