  • 1. Data: 2009-03-23 17:39:03
    Temat: Złamnie Ustawy o ochronie danych osobowych ?
    Od: "ns" <t...@i...eu>

    Witam!

    Istnieje sobie pewna prywatna katolicka szkoła (liceum,gimnazjum)
    Na swojej stronie internetowej mają fotografie obecnych klas uczęszczających
    do szkoły wraz z imionami i nazwiskami uczniów."Baza" zawiera również listę
    absolwentów szkoły w latach 1997-2008.Jest to ponad 300 osób (podane imiona i
    nazwiska)

    Czy tego typu działanie jest zgodne z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych?
    Jeśli nie to gdzie zgłosić ? Prokuratura?

  • 2. Data: 2009-03-23 18:29:50
    Temat: Re: Złamnie Ustawy o ochronie danych osobowych ?
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    ns <t...@i...eu> napisał(a):

    > Czy tego typu działanie jest zgodne z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych?
    > Jeśli nie to gdzie zgłosić ? Prokuratura?

    A dlaczego miałoby być niezgodne, skoro się wyraziło na to zgodę?

  • 3. Data: 2009-03-23 19:28:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A dlaczego miałoby być niezgodne, skoro się wyraziło na to zgodę?

    Zgodę taką zawsze można cofnąć. Nie wiemy, czy w ogóle ją wyrażali. Tak,
    czy siak, to przed zgłoszniem do prokuratury w dobrym tonie było by
    poprosić administratora szkoły o usunięcie swoich danych, bo po co z armaty
    strzelać do wróbla.

    Poza tym mam pewną wątpliwość, czy samo imię i nazwisko można uznać za dane
    osobowe. Robertów Tomasików w samym moim nie za wielkim mieście jest kilku,
    a wziąwszy pod uwagę to, że mógł ktoś przyjezdny pobierać tam nauki, więc w
    żaden sposób nie da się zidentyfikować jednoznacznie takiej osoby.

  • 4. Data: 2009-03-23 20:11:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Robertów Tomasików w samym moim nie za wielkim mieście jest kilku, a wziąwszy
    > pod uwagę to, że mógł ktoś przyjezdny pobierać tam nauki, więc w żaden sposób
    > nie da się zidentyfikować jednoznacznie takiej osoby.

    hmmm
    a ilu z nich ma taka fizjonomie jak twoja? ;)
    zapomniales o zdjeciach
    jednak pozatym co napisales wczesniej, mam dziwne wrazenie ze pytajacy nie jest
    ani uczniem ani absolwentem tej szkoly

  • 5. Data: 2009-03-23 20:17:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:gq8o3p$suj$2@inews.gazeta.pl...
    > hmmm
    > a ilu z nich ma taka fizjonomie jak twoja? ;)
    > zapomniales o zdjeciach

    Zdjęcia - z tego co pisze gość są generalnie klasowe. Czyli pewnie 20
    podpisów pod jedną fotką. Który jest który?

    > jednak pozatym co napisales wczesniej, mam dziwne wrazenie ze pytajacy
    > nie jest ani uczniem ani absolwentem tej szkoly

    A to już zupełnie nie rozumiem, co go to obchodzi. Ja założyłem, ze był
    uczniem, a teraz po latch ktoś wyskoczył z listą uczniów, a on z jakiegoś
    powodu jest z tego tytułu niezadowolony.

  • 6. Data: 2009-03-24 00:12:09
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > Zgodę taką zawsze można cofnąć.

    To niech najpierw cofnie, a później coś robi, gdy mu odmówią usunięcia.

    > Nie wiemy, czy w ogóle ją wyrażali.

    Wyrażali. Przy przyjęciu do jakiejkolwiek szkoły ZAWSZE podpisuje się klauzulę
    o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.

  • 7. Data: 2009-03-24 00:16:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To niech najpierw cofnie, a później coś robi, gdy mu odmówią usunięcia.

    Celna uwaga - zakąłdając, ze jej kiedykolwiek udzielił.

    > Wyrażali. Przy przyjęciu do jakiejkolwiek szkoły ZAWSZE podpisuje się
    > klauzulę o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.

    Eeee! Ale w jakim celu? Przecież to nie jest równoznaczne ze zgodą na
    uydostępnianie publiczne danych osobowych uczniów. To zupełnie dwa różne
    zagadnienia.

  • 8. Data: 2009-03-24 03:26:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jb wrote:

    > Wyrażali. Przy przyjęciu do jakiejkolwiek szkoły ZAWSZE podpisuje się klauzulę
    > o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.

    zresztą nie wiadomo po co, bo zgoda nie jest potrzebna, bo ich
    przetwarzanie wynika z zupełnie czegoś innego.

    oczywiście w zakresie niezbędnym do funkcjonowania szkoły.

  • 9. Data: 2009-03-24 06:33:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zdjęcia - z tego co pisze gość są generalnie klasowe. Czyli pewnie 20 podpisów
    > pod jedną fotką. Który jest który?

    no tu z koleii zakladasz powszechne istnienie sobowtorow :)
    ja wiem ze to malo, ale dla chcacego sie upewnic czy dany delikwent do tej
    szkoly uczeszczal, wystarczy

    pewnie ze na podstawie takich danych nie ustali jak czlowiek o danym nazwisku
    wygladal, czy jak ten ze zdjecia sie nazywal, ale dla kogos kto go zna,
    wystarczy aby wiedzial ze chodzil do tej szkoly, czyli go zidentyfikuje

    > A to już zupełnie nie rozumiem, co go to obchodzi. Ja założyłem, ze był
    > uczniem, a teraz po latch ktoś wyskoczył z listą uczniów, a on z jakiegoś
    > powodu jest z tego tytułu niezadowolony.

    to tez mozliwe, choc mi sie wydaje to co napisalem, ale nieomylny nie jestem ;)

  • 10. Data: 2009-03-24 09:54:27
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 20:28:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > a wziąwszy pod uwagę to, że mógł ktoś przyjezdny pobierać tam nauki, więc w
    > żaden sposób nie da się zidentyfikować jednoznacznie takiej osoby.

    Moze to pomoze w interpretacji:
    http://media2.pl/internet/48175-wygral-proces-z-nasz
    a-klasa.html
    Tomasz W. wygrał proces z największym w Polsce serwisem społecznościowym.
    Sprzeciwił się on wystawianiu jego zdjęć w portalu - sam nie posiada konta,
    lecz znajomi umieścili jego fotki ze szkolnych lat.
    Wyrok wydał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Tomasz W. twierdzi,
    że jego imię, nazwisko oraz zdjęcia ze szkolnych lat są rozpowszechnianie
    bez jego zgody i doszło do złamania ustawy o ochronie danych osobowych (DzU
    z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).

    --
    Mark