    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawód adwokat.
    Date: Sat, 11 Jun 2011 13:20:55 +0200

    W dniu 10-06-2011 14:14, slawek7 pisze:
    > Czy w dzisiejszych czasach łatwo jest zostać adwokatem?

    Jeżeli wiesz czego chcesz w życiu i jesteś konsekwentny, to tak.

    > Ja rozumiem że trzeba jakieś szczeble przejść typu studia, aplikacja,
    > ale pytam od strony bardziej praktycznej?
    > Czyli, czy na studiach jest łatwo, czy egazminy zdać jest łatwo, a jak
    > potem wygląda sprawa aplikacji adwokackiej?

    Studia to studia. Kończą je naprawdę różne osoby. Od wybitnych, po
    przeciętne i totalnych gamoni, którzy po 5 latach studiów mają wiedzę o
    prawie na poziomie w miarę rozgarniętego przeciętnego człowieka, który
    studiów prawniczych nie kończył. Na aplikację trzeba trochę wysiłku,
    żeby się dostać, ale jest to do przeskoczenia. Na aplikacji jest kilka
    egzaminów, do których trzeba się przygotować, a potem zdać egzamin
    końcowy. W sumie nie jest to zadanie dla supermana.

    Do tego czasem adwokatami zostają osoby, które są strasznymi lewusami i
    mają marne pojęcie o prawie. Ale tak jest we wszystkich zawodach. Są
    lekarze działający z poświęceniem i konowały. Są księża będący duchowymi
    przewodnikami i pedofile albo przekrętasy. Są pracowici i łebscy
    przedsiębiorcy, do tego filantropi i cwaniacy za dychę, robiący wałki i
    krzywdzący ludzi. Nie ma ideałów, nie warto robić uogólnień.

    --
    .B:artek.