    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamknięcie DG, jak to jest?
    Date: Wed, 27 Feb 2008 11:46:21 +0100

    > dokładnie tak.
    > Bo faktyczne rozpoczęcie było z dniem 27.02. (wtedy wystawiłam pierwszą
    > fakturę).

    Tak szybko Ci się udało? :) Bo rozpoczęcie działalaności to nie jest
    wystawienie pierwszej faktury. Wiesz o tym, co nie?

    > Za pierwszy miesiąc DG opłaciłam w ZUSie jedynie te dwa dni pozostałe z
    > lutego, to jest ok, ale teraz czy jeśli zamknę DG z dniem 26.02 br.

    Nie wiem jak jest przy ulgowym, ale normalnie zdrowotne (52) placisz za cały
    miesiąc (nie ma proporcjonalnego dzielenia).

    Nie mam ustawy pod ręką, ale tam jest chyba mowa o 24 miesiącach
    kalendarzowych od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności. Czyli 02/2006,
    03/2006, ...., 01/2008. Za styczeń 2008 (w lutym) płacisz ulgowo, za luty
    2008 (w marcu) już normalnie.