  • 1. Data: 2008-03-10 19:36:54
    Temat: Zameldowanie stałe
    Od: mateuszkrecisz <m...@o...pl>

    Jeżeli jestem najemcą mieszkania socjalnego na czas pełnienia pracy,
    to czy mogę zameldować się na stałe?

  • 2. Data: 2008-03-10 20:10:16
    Temat: Re: Zameldowanie stałe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mateuszkrecisz wrote:
    > Jeżeli jestem najemcą mieszkania socjalnego na czas pełnienia pracy,
    > to czy mogę zameldować się na stałe?

    tak.

  • 3. Data: 2008-03-10 20:14:42
    Od: mateuszkrecisz <m...@o...pl>

    On 10 Mar, 21:10, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > tak.

    No, ale panie z urzędu robią problem. Powiedziały, że ewentualnie mogę
    zameldować się czasowo.

  • 4. Data: 2008-03-11 01:10:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mateuszkrecisz wrote:

    > No, ale panie z urzędu robią problem. Powiedziały, że ewentualnie mogę
    > zameldować się czasowo.

    Niech się powieszą na drzewie.

    Art. 8.
    1. Osoba zameldowana na pobyt czasowy i przebywająca w tej samej
    miejscowości
    nieprzerwanie dłużej niż 2 miesiące jest obowiązana zameldować się na pobyt
    stały, chyba że zachodzą okoliczności wskazujące na to, iż pobyt ten nie
    utracił
    charakteru pobytu czasowego. Za okoliczności uzasadniające zameldowanie na
    pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące uważa się w szczególności:
    1) wykonywanie pracy poza miejscem pobytu stałego,
    2) pobyt związany z kształceniem się, leczeniem, wypoczynkiem lub ze
    względów
    rodzinnych,
    3) odbywanie czynnej służby wojskowej,
    4) pobyt w zakładach karnych i poprawczych, aresztach śledczych,
    schroniskach
    dla nieletnich i zakładach wychowawczych.
    2. Wątpliwości co do charakteru pobytu rozstrzyga właściwy organ gminy.

    to działa tak, że jak po 2 miesiącach, albo w trakcie meldowania
    tymczasowego na dłużej nić 2 miesiące, nie chcesz się meldować na pobyt
    stały to musisz przedstawić okoliczności uzasadniające że twój pobyt
    jest nadal czasowy. Wątpliwości rozszczyga organ gminy.

    Skoro nic nie przedstawisz, albo powiesz, że tu ci się podoba zostajesz
    na stałe, to "organ gminy" nie ma żadnego pola manewru. Musi cię
    zameldować na stałe.

  • 5. Data: 2008-03-11 09:58:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >No, ale panie z urzędu robią problem. Powiedziały, że ewentualnie mogę
    >zameldować się czasowo.

    A co one mają do tego, aby pytać o powód dlaczego tam mieszkasz. Wymeldjesz
    się z miejsca stałego i wnosisz druk wraz z zaświadczeniem wymeldowania
    celem zameldowania się na stałe w nowym miejscu. Brak podstawy do odmowy.
    Swoją drogą, jeśli chciałbyś się zameldować tymczasowo to też masz podstawę
    pracując. Ale co to zmienia, z meldunku żadne prawa nie płyną...

  • 6. Data: 2008-03-11 11:20:58
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    witek wrote:
    > Wątpliwości *rozszczyga* organ gminy.

    Jakie nowe kompetencje gminy ostatnio otrzymały? ;-)

    --

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2008-03-11 13:58:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WitCha wrote:

    > Jakie nowe kompetencje gminy ostatnio otrzymały? ;-)

    a bo już poźno było. :)