  • 1. Data: 2003-11-21 14:59:06
    Temat: Zajecie konta przez komornika
    Od: "castrol" <j...@p...wywalto.onet.pl>

    Witam

    W 1997 roku bylem w Krakowie ze znajomymi (mialem wtedy 17 lat)
    Skorzystalismy z komunikacji miejskiej, po wejsciu do trmwaju udalismy sie
    do czola wagonu w celu zapoznania sie z warunkami przewozowymi a pozniej w
    celu zakupu biletow u motorniczego.

    Tak sie zlozylo ze w tym czasie zlapal nas kanar i wypisal nam mandaty.
    Od tamtego czasu bylo cicho

    W sierpniu tego roku, okazalo sie ze komornik na podstawie egzekucji
    sadowej, zajal moje konto osobiste zeby sciagnmac naleznosc za przejaz bez
    biletu+koszty rozprawy + odsetki - uzbieralo sie tego ponad 400 zl

    Moj bank po otrzymaniu wyrokuod komornika niezwlocznie sie ze mna
    skontaktowal i powiedzieli ze przysluguje mi prawo do odmowy itp bo jest cos
    takiego jak kwota wolna od poborow komorniczych itp, oczywsicie skorzytsalem
    z tego prawa. Bank wyslal pismo do k0omornika ze nie zgadzam sie na pobranie
    srodkow z mojego konta.

    Od sierpnia na swoim koncie mam zablokowane przez bank 550 zl, minely juz 4
    miesiace a sprawa tkwi w martwym punkcie!
    Komornik nie racyzl odpowiedziec na pismo, bank nic nie moze zrobic,
    skontaktowanie sie z komornikiem graniczy z cudem (do tej pory nigdy mi sie
    to nie udalo), dodam jeszvze ze komornik pobral juz czesc kary z innego
    zrodla (dokladnie 180 zl) o czym rowniez do tej pory nie poinformowal banku.

    Dodam ze o sprawie przeciwko mnie nic nie wiedzialem, i o wsyztskim
    dowiedzialem sie dopiero w chwili gdy zostaly zablokowane srodki na moim
    koncie.

    Co w takim wypadku zrobic?? Jak odblokowac srodka na koncie?? Jak zmusic
    komornika do tego aby w koncu ruszyl d... i zajal sie ta sprawa, bo uwazam
    ze to absurd ze przez 4 miesiac brak jakiejkowliek reakcji ze trony
    komornika (jak pisalem kontakt z nim jest praktycznie niemozliwy, nawet nie
    znam jego nazwiska tylko numer sprawy)

    Czy mozecie mi poradzic jakiesz szybkie rozwiazanie tej sptrawy??

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2003-11-21 15:22:08
    Temat: Re: Zajecie konta przez komornika
    Od: "Cheniu" <o...@m...com>

    Użytkownik "castrol" <j...@p...wywalto.onet.pl> napisał w
    > Czy mozecie mi poradzic jakiesz szybkie rozwiazanie tej sptrawy??

    Zapłać.
    A co chcesz uzyskać? Rozłożenie opłaty na raty? W ogóle nie chcesz zapłacić?
    Dlaczego? Uważasz ze opłata została niesłusznie nałożona bo "skasowano was"
    zanim zdążyliście kupić bilet? Dyskutowaliście o tym z kontrolerem? Co
    powiedział? Odwoływaliście się?

    Cheniu

  • 3. Data: 2003-11-21 15:28:14
    Od: "castrol" <j...@p...wywalto.onet.pl>

    Użytkownik "Cheniu" <o...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    was"
    > zanim zdążyliście kupić bilet? Dyskutowaliście o tym z kontrolerem? Co

    Oczywiscie ze mam zamiar to splacic, ale w obecnej sytuacji nawet nie wiem
    ile dokladnie zwlaszcza ze czesc dlugu juz zostala pobrana z innego zrodla!!
    Jak pisalem kontakt z komornikiem jest praktycznie niemozliwy (moge sie
    kontaktowac tylko telefonicznie poniewaz obecnie mieszkam w wawie a komornik
    pracuje w gdansku)

    Jesli komornik na biezaco interesowalby sie ta sprawa to dawno juz bym
    wszystko splacil z tych zablokowanych srodkow, ale on po prostu ma to
    gdzies, wyslal jedno pismo do banku z informacja o zajeciu srodkow i od
    tamtej pory (czyli od 4 miesiecy) sprawa ucichla

    Jacek

  • 4. Data: 2003-11-21 15:31:34
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

    : : W sierpniu tego roku, okazalo sie ze komornik na podstawie egzekucji
    : sadowej, zajal moje konto osobiste zeby sciagnmac naleznosc za przejaz bez
    : biletu+koszty rozprawy + odsetki - uzbieralo sie tego ponad 400 zl

    Wyrok sądowy? Przecież to podlega egzekucji administracyjnej, czy nie?

  • 5. Data: 2003-11-21 15:37:33
    Od: "MarekZ" <m...@s...org.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@p...wywalto.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    [...]

    Przyznam, ze brzmi to wszystko dosc dziwnie, skad komornik znal Twoj numer
    rachunku bankowego ? Jakos tak to sie nazywa: "skarga na czynnosci
    komornika" chyba, co nalezalo by zrobic. Naleznosc jest z pewnoscia
    przedawniona, chyba wiec wystarczy sie pisemnie na przedawnienie powolac. Z
    tego co napisales wynika, ze nie zostales prawidlowo powiadomiony o
    rozprawie, a zatem wyrok nie mogl sie uprawomocnic, czy tak ? Istnieje jakas
    data wydania wyroku ? :) Ogolnie brzmi to wszystko dosc spektakularnie,
    biorac pod uwage niewielka wysokosc samej sumy.

    To powyzej to teoria, mam nadzieje, ze "uzyta" w poprawny sposob. Jesli
    chodzi o praktyke (faktyczne odblokowanie srodkow), nie mam niestety
    doswiadczen jak to mogloby wygladac.

    pozdrawiam, marekz

  • 7. Data: 2003-11-21 16:09:18
    Od: "castrol" <j...@p...wywalto.onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@s...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > [...]
    >
    > Przyznam, ze brzmi to wszystko dosc dziwnie, skad komornik znal Twoj numer

    z Urzedu skarbowego

    Jakos tak to sie nazywa: "skarga na czynnosci
    > komornika" chyba, co nalezalo by zrobic. Naleznosc jest z pewnoscia
    > przedawniona, chyba wiec wystarczy sie pisemnie na przedawnienie powolac.

    Sprobuje

    > tego co napisales wynika, ze nie zostales prawidlowo powiadomiony o
    > rozprawie, a zatem wyrok nie mogl sie uprawomocnic, czy tak ?

    Tego niestety nie wiem,

    Istnieje jakas
    > data wydania wyroku ? :) Ogolnie brzmi to wszystko dosc spektakularnie,
    > biorac pod uwage niewielka wysokosc samej sumy.

    Dlatego sam sie zdziwiliem kedy o tym wszystkiem sie dowiedzialem

    Jacek

  • 6. Data: 2003-11-21 16:09:18
    Od: "castrol" <j...@p...wywalto.onet.pl>

> [...]
    > [...]
    >
    > Przyznam, ze brzmi to wszystko dosc dziwnie, skad komornik znal Twoj numer

    z Urzedu skarbowego

  • 8. Data: 2003-11-21 20:29:28
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    andie wrote:
    > Wyrok sądowy? Przecież to podlega egzekucji administracyjnej, czy nie?

    nie

    KG