  • Data: 2003-02-12 11:59:22
    Temat: Re: Zadatek a niepodpisanie umowy
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec) szukaj wiadomości tego autora

    From: "diablo" <d...@d...com.pl>
    To: <p...@n...pl>

    : Jesli moglbys napisac cos wiecej o tej niebezpiecznej konstrukcji, bede
    : wdzieczny za pomoc.

    chodzi mi o to że:
    zadatek przy umowie sprzedaży to po prostu część ceny, która pełni funkcję
    zabezpieczającą
    ale zadatek przy przedwstępnej to?

    mnie bardziej to przypomina karę umowną niż zadatek w rozumieniu 394 k.c.
    (czyli ten "zwykły).

    Zauwaz, ze umowa przedwstępna zobowiązuje "tylko" do zawarcia umowy
    przyrzeczonej, a nie do ponoszenia jakichś opłat, zapłaty ceny,
    przeniesienia własności itp.

    a jeśli kara umowna zamiast zadatku to inne zarzuty itd. itd. - tu jest
    możliwa całkiem niezła debata, ale chwilowo naprawdę czas mnie goni :(

    pozdrawiam