    From: "Damian" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Date: Sat, 27 Nov 2010 22:54:57 +0100

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:icrstc$gkj$1@news.onet.pl...
    > "Damian" <s...@w...pl> napisał

    > Skoro wychowawca twierdzi, że był obecny przy zdarzeniu, to jak
    > wytłumaczył fakt, że nie powiadomił o tym wypadku dyrekcji ani Was?
    > Może tutaj dałoby się znaleźć punkt zaczepienia.

    **** Tłumaczył, że po prostu nie wie dlaczego tego nie zrobił. Zaćmiło go.
    To jego słowa.

    > Na taką, jaką przewiduje jego polisa.

    **** Czyli jeśli jest ubezpieczony np. na 10 tys to tyle moglibyśmy dostać?
    Nie jakiś procent z tego? A nie ustala to czasem komisja lekarska na którą
    jest kierowane dziecko przez towarzystwo ubezpieczenoiwe w którym jest
    wykupiona ta polisa ?

    **** Dyrekcja powiedziała, że posiada. O jej wysokość nie pytaliśmy.

    > A z innej beczki - w zdecydowanej większości szkół dzieciaki są
    > ubezpieczone polisą NNW. Nie mieliście czegoś takiego? Wiem, że to wcale
    > nie zwalnia z odpowiedzialności nauczyciela za tę sytuację, ale może w
    > natłoku spraw wypadło Wam to z głowy, a to też przecież jakieś wymierne
    > korzyści na leczenie syna.

    **** Dzieci w szkole są ubezpieczone NNW ale z tego co się dowiedzieliśmy
    dziecko staje na komisję i dostaje procentowy uszczerbek na zdrowiu. Będzie
    to góra 2%x9000(na taką kwotę jest ubezpieczone dziecko) = 180 zł. I to
    wszystko.

    Znalazłem w internecie coś takiego z 2008 r.:
    Prawo stanowi, iż osobie poniżej 13 roku życia odszkodowanie należy się
    niezależnie od okoliczności (czyt. czy byli winni, czy też nie). Szkoła na
    pewno posiada polisę OC, z której można dochodzić roszczeń. Pozywamy nie
    szkołę, lecz Zakład Ubezpieczeń, w którym szkoła posiada polisę. Fakt, że
    dyrektor przechodzi na emeryturę nie ma w tej sytuacji najmniejszego
    znaczenia.
    Link: http://www.prawosos.pl/pokaz/2450/zadoscuczynienie_o
    dszkodowanie
    Ciekawe czy to prawda?