  • Data: 2004-11-17 17:16:10
    Temat: Re: Wyjawienie majatku
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > w jaki sposob po otrzymaniu nakazu zaplaty i klauzyli natychmiastowej
    > wykonalnosci zmusic dluznika do wyjawnienia swego majatku ?
    > Dluznik udaje bezrobotnego, a widywany jest w np. Auchan jak
    > dokonuje zakupow na znaczna sume.

    Trzeba złożyć wniosek do sądu z prośbą o nakazanie dłużnikowi wyjawienia
    swojego majątku. Polecam Dział V kodeksu postępowania cywilnego:

    Art. 913
    § 1. Wierzyciel, który wykaże, że na skutek prowadzonej egzekucji nie uzyskał w
    pełni zaspokojenia swej wierzytelności, może żądać zobowiązania dłużnika do
    złożenia wykazu majątku, z wymienieniem rzeczy i miejsca, gdzie się znajdują,
    przypadających mu wierzytelności i innych praw majątkowych oraz do złożenia
    przyrzeczenia według roty: "Świadomy znaczenia moich słów i odpowiedzialności
    przed prawem zapewniam, że złożony przeze mnie wykaz majątku jest prawdziwy i
    zupełny".

    § 2. Wierzyciel może żądać wyjawienia majątku także przed wszczęciem egzekucji,
    jeżeli uprawdopodobni, że nie uzyska zaspokojenia w pełni swej należności ze
    znanego mu majątku albo z przypadających dłużnikowi bieżących świadczeń
    periodycznych za okres sześciu miesięcy.

    i kolejne...

    Opłata wynosi prawdopodobnie 30zł (niech mnie ktoś poprawi, jak się mylę).

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl